دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : کتاب جنگل واژگون جی دی سالینجر این هفته درشهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که درسا عت 17 روز بیستم تیر برگزار خواهد شد ، مصطفی مستور و امیرعلی نجومیان به نقد و بررسی این اثر ونیز سایر آثار سالینجر خواهند پرداخت.

سالینجر  در سال 1919 در منهتن نیویورک از پدری یهودی و مادری مسیحی به دنیا آمد.. در نوزده‌سالگی چندماهی را در اروپا گذرانده و در سال 1938 هم‌زمان با بازگشتش به آمریکا در یکی از دانشگاه‌های نیویورک به تحصیل پرداختت ، اما نتوانست دوام آورد و آن را  نیمه‌تمام رها کرد.

اولین داستان سالینجر به نام "جوانان" در سال 1940 در مجله‌ی استوری[داستان] به چاپ رسید و سال‌ها بعد(در سال 1951) رمان ناتور دشت به عنوان اولین کتاب سالینجر منتشر شد و طی مدت کمی برای او شهرت و محبوبیت فراوان هم‌راه آورد. این کتاب در ایران با دو ترجمه کریمی حکاک و محمد نجفی منتشر شده است.

"فرنی و زوئی"، "نه داستان"که در ایران با عنوان دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم ترجمه و منتشر شد، "تیرهای سقف را بالاتر بگذارید نجاران"] از جمله‌ی آثار اندک سالینجر هستند.
سالینجر در حال حاضر زنده است ودر خلوت خود هم‌چنان می‌نویسد، اما سال‌هاست که نه اثری از او منتشر شده و نه خبری درباره‌ی زندگی خصوصی اش به بازار ادبیات وکتاب راه یافته است.

جنگل واژگون را بابک تبرایی و سحر ساعی ترجمه و انتشارات نیلا به بازار کتاب عرضه کرده است

کد خبر 1545

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز