درباره رفتارهایی که منجر به تخریب و نابودی اموال و مبلمان شهری می‌شوند، بارها در همین ستون نوشته و این نکته را یادآور شده‌ایم که این اموال مشترک بوده و ضامن رفاه و امنیت شهروندان است.

سطح شهر

از این‌رو هرگونه آسیبی به آنها می‌تواند معضلات بی‌شماری را در شهر پدید آورد. در همین رابطه چند روز پیش شهروندی گله می‌کرد از اینکه در کوچه و خیابان آدم باید شش‌دانگ حواسش به اطراف باشد تا مبادا دچار مشکل شود و سپس از شبی گفت که از خیابانی می‌گذشت که ناگهان زیر پایش خالی شد و چند ثانیه بعد خود را زخمی در مجرای آب خیابان یافت. به گفته خودش، تنها شانسی که آورده این بوده که عمق مجرای آب زیاد نبوده و تنها پایش کمی خراش برداشته بود. پس از سخنان این شهروند، خوب که قضیه را بررسی کردیم، خبردار شدیم که تعدادی از مجراهای آب در سطح شهر فاقد دریچه آهنی هستند و گویا توسط عده‌ای به سرقت رفته‌اند. تا اینکه چند روز پیش آقای مسعود فطرتی این عکس را از بزرگراه آفریقا برای ما فرستاد.

این شهروند در توضیح این عکس گفته بود که در راه چندین مجرای آب دیگر را دیده که به همین شیوه دریچه آنها به سرقت رفته بود، به‌طوری که در برخی جاها، باعث کندی حرکت خودروها و آمدورفت عابران پیاده شده بود. برخی که به هر انگیزه‌ای اقدام به سرقت این دریچه‌ها می‌کنند، آیا پیش خود کمی فکر نمی‌کنند که این کار تا چه اندازه می‌تواند برای همشهریان‌شان خطرساز شود؟ زیرا هرآن احتمال می‌رود که خودرویی و از همه مهم‌تر؛ فردی در این مجراها بیفتد و آسیب ببیند و یا دست و پایش بشکند.

کد خبر 154454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز