سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

رضا طلایی نیک * روز گذشته آمریکا با همکاری انگلیس و لابی صهیونیست‌ها بار دیگر از همه ظرفیت‌های ممکن غیرنظامی برای اعمال فشار به ایران و جنجال‌سازی‌ در فضای داخلی و خارجی استفاده کرد و قطعنامه‌ای را که پیش‌نویس آن یک ماه پیش توسط کانادا تهیه شده بود به تصویب رساند؛ پیش‌نویسی که در رأی‌گیری سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در 30 آبان مصوب شده بود.

در سناریوی جامع آمریکا و متحدانش برای فضاسازی علیه ایران استفاده ابزاری از موضوع هسته‌ای ایران و حقوق بشر و تروریسم، توأم با تشدید و تداوم تحریم‌ها و اقدامات امنیتی و جنگ روانی وجود دارد. مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با درک عمیق از ناکامی‌های منطقه‌ای در جهان اسلام و معضلات داخلی اقتصادی و اجتماعی و موفقیت‌های داخلی و خارجی ایران، به‌دنبال موج‌آفرینی با سوژه‌های ایران هراسی و انحراف افکار عمومی داخلی و بین‌المللی با تاکتیک‌های متعدد هستند.

متهمین اصلی نقض حقوق بشر شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا و دولت‌های هم‌پیمان آنان با ادامه ادعاها در متهم کردن ایران جنگ نرم را در همه ابعاد ممکن ادامه می‌دهند. ایجاد سفارت مجازی آمریکا توأم با جنجال‌سازی‌ رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران با طرح مسائل حقوق بشری به موازات پرونده‌سازی‌ سیاسی در موضوع هسته‌ای ایران و ادعای دروغین دست داشتن ایران در برخی از رویدادهای تروریستی که بدون استنادات قابل‌قبول و اثبات به‌طور زنجیره‌ای دنبال می‌شود، در چارچوب استفاده از همه عرصه‌های ممکن جنگ نرم و جبران ناکامی‌های داخلی و خارجی این سه کشور است.

ایران در بین کشورهای جهان با بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات و اتکا به ارزش‌های انسانی و موازین دینی بالاترین شاخص‌های حقوق بشری را دارد و در بین جهان اسلام و کشورهای منطقه، ایران در بالاترین شاخص‌های مردم‌سالاری و تکریم حقوق انسانی است. لذا سیاسی بودن اتهام‌سازی‌‌ها علیه ایران و بزرگنمایی برخی سوژه‌های غیرقابل اجتناب در حوزه‌های اجتماعی برای ملت ایران و بسیاری از ناظران بین‌المللی شناخته شده است اما مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با نگرانی شدید استراتژیک از اسلامگرایی و گسترش تعامل فرهنگی و سیاسی ملت‌ها با ارزش‌های انقلاب اسلامی از یک سو و هزینه‌های سنگین و غیرقابل تحمل تهدید نظامی ایران از سوی دیگر در جریان‌سازی‌ سیاسی و روانی علیه ایران با استفاده از همه ظرفیت‌ها و عرصه‌های جنگ نرم و تحریم‌های ممکن اقتصادی اقدامات خود را تشدید کرده‌اند.

ایران با اتکا به روحیه و انسجام ملی و تجربیات موفق 3 دهه گذشته برای خنثی‌سازی‌ زنجیره‌های جدید عملیات روانی و فشار سیاسی اقدام خواهد کرد. فروپاشی هژمونی آمریکا در منطقه و جهان و گسترش جبهه ضدصهیونیستی و الهام بخشی انقلاب اسلامی در تحولات پرسرعت کنونی، هراس استراتژیک را برای مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی افزایش داده است ، بنابراین برای بسیاری از ملت‌ها علاوه بر مردم ایران، استفاده ابزاری برخی قدرت‌ها از سازمان ملل در ماجراجویی علیه ایران ترفند شناخته شده‌ای است. مثلث آمریکا، انگلیس و لابی صهیونیست‌ها قبل از هر ادعا و استفاده ابزاری از حقوق بشر و مجامع بین‌المللی علیه ایران باید پاسخگوی واکنش‌های غیرمنطقی و ناکارآمد دربرابر جنبش اجتماعی و اقتصادی ضدسرمایه‌داری باشند.

ادعای نقض حقوق بشر در ایران توسط مدعیان متهم به نقض حقوق 99 درصدی جامعه غربی بیش از گذشته سیاسی بودن این موج‌سازی‌‌ها را نشان می‌دهد. مردم ایران همانند شهروندان آمریکایی و اروپایی فریب ریاکاری سیاسی و استفاده ابزاری برخی قدرت‌های متنفذ در سازمان ملل را در سوژه‌سازی‌ مسائل حقوق بشری نخواهند خورد.

*کارشناس مسائل سیاسی

کد خبر 154452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز