مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از احداث خطوط شرقی - غربی اتوبوس‌های تندرو (BRT ) در پهنه شمالی شهر تهران خبر داد.

به گزارش سما، پیمان سنندجی با بیان اینکه احداث 3 خط جدید اتوبوس‌های تندرو در دست طراحی قرار دارد گفت: در پهنه شمالی شهر، بزرگراه‌های شهید همت، شهید حکیم و شهید صدر به‌عنوان گزینه‌های احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو انتخاب شده‌اند و بررسی‌های لازم در مورد این گزینه‌ها در حال اجراست.

وی افزود: هم‌اکنون در تهران 7 خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند و تا پایان سال، مقدمات اجرایی 3خط جدید از این سامانه نیز انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خطوط جدید اتوبوس‌های تندرو، ترمینال جنوب را به ترمینال خاوران متصل خواهد کرد که این خط نیز در دست طراحی و بررسی‌های کارشناسان قرار دارد. سنندجی با تاکید براینکه سامانه اتوبوس‌های BRT یک شبکه به هم پیوسته است گفت: شهروندانی که وارد این شبکه می‌شوند باید بتوانند در مدت زمانی کوتاه، خود را به نقاط مختلف شهر برسانند و در نهایت با استفاده از خطوط فیدر به مقصد‌های خود برسند.

حال ممکن است این خطوط فیدر، خطوط اتوبوس باشد یا تاکسی. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: با توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو، بر تعداد خطوط فیدر نیز باید افزوده شود. در واقع این اتوبوس‌ها نقش حیاتی در شبکه حمل‌ونقل دارند، چون که شهروندان زمانی که از منازل خود بیرون می‌آیند با استفاده از این خطوط می‌توانند خود را به شبکه اتوبوس‌های تندرو برسانند.

کد خبر 154447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز