یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها مطابق انتظار به بارسا رسید و این تیم با برد مقتدرانه 4 بر صفر مقابل سانتوز ماموریتش در ژاپن را با موفقیت به پایان رساند.

فوتبال

پیش از این بازی نگاه‌های زیادی به رویارویی مسی و نیمار، ستاره‌های 2تیم بود و تصور می‌شد که قهرمان آمریکای‌جنوبی (‌جام لیبرتادورس) می‌تواند قهرمان اروپا و اسپانیا را به دردسر بیندازد، ولی مردان گواردیولا زودتر از آنچه تصور می‌شد تسلط‌شان را نشان دادند و نیمه اول را در یک بازی یکطرفه با برتری 3 بر صفر به پایان بردند.

بارسا در بازی نیمه‌نهایی مقابل السد ویا‌و‌سانچز، 2 مهاجمش را به‌دلیل مصدومیت از دست داد، با وجود این تنها 17‌دقیقه پس از سوت شروع فینال به گل رسید. مسی پس از چند پاس سریع که بین او، فابرگاس و ژاوی رد و بدل شد، در نهایت توپ را با ضربه‌ای نرم از دروازه‌بان سانتوز عبور داد. 6 دقیقه بعد نوبت ژاوی بود که برتری تیمش را تبدیل به گل کند و با شوتی زمینی رافائل کابرال، دروازه‌بان سانتوز را تسلیم کرد. بدین ترتیب تنها چند ساعت پس از هت‌تریک رونالدو مقابل سویا، 2نامزد بارسایی توپ طلا هم هزاران کیلومتر دورتر موفق به گلزنی شدند.

در دقیقه27 و در میان حملات بارسا، سانتوز هم سرانجام موفق شد ضربه‌ای به سمت دروازه والدس بزند، ولی بارسا بلافاصله جواب داد و فابرگاس که تقریبا به‌عنوان مهاجم نوک بازی می‌کرد، توپ را به تیر دروازه کوبید. همین بازیکن در دقیقه45 تیر خلاص را زد و در نیمه‌ای که خبری از نیمار نبود سومین گل بارسا را به ثمر رساند. او این گلش را به داوید ویا تقدیم کرد که 5 ماه غایب خواهد بود.

برتری قهرمان اروپا مقابل آمریکای جنوبی در نیمه دوم هم ادامه داشت و بارسا که در نیمه‌اول 75‌درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، با هدف زدن گل‌های بیشتر وارد زمین شد. در این دقایق حملات بارسا معمولا به مسی و فابرگاس ختم می‌شد، ولی هیچ‌کدام از این فرصت‌ها تبدیل به گل نشد. سرانجام در دقیقه82 تنها گل بارسا در نیمه دوم به ثمر رسید و مسی با عبور از شکاف‌های دفاع سانتوز جشنواره گل تیمش در توکیو را تکمیل کرد. این دومین قهرمانی گواردیولا در جام‌جهانی باشگاه‌ها و سیزدهمین قهرمانی او روی نیمکت بارسا بود؛ مردی که با سرعت در حال عبور از رکوردهای استادش یوهان کرایف است.

السد سوم شد

در بازی رده بندی هم قهرمان آسیا موفق شد قهرمان ژاپن را در ضربات پنالتی شکست دهد و مدال برنز جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد. فوساتی، سرمربی باهوش السد باز هم تیمش را با دفاعی بسته به زمین فرستاده بود و امیدوار بود با ضدحملات سریع نیانگ و کیتا، 2 مهاجم آفریقایی‌‌اش به گل برسد، در حالی که کاشیوا در حضور تماشاگرانش جسورتر بازی می‌کرد. در نهایت این بازی در 90‌دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و السد در پنالتی‌ها با درخشش دروازه‌بانش محمد صغر موفق شد کاشیوا را با نتیجه5‌ ‌‌بر‌3 شکست دهد.

نلزینیو، سرمربی کاشیوا معتقد بود که تنها تیم او بود که در 90‌دقیقه برای پیروزی تلاش می‌کرد، ولی فوساتی در جواب مربی حریف از بازی بسته تیمش دفاع کرد و گفت: «ماموریت ما کامل شد. برخی فقط به فوتبال تهاجمی بها می‌دهند ولی فلسفه من متفاوت است. به‌نظر من تیم مهاجم و تیم مدافع هر دو به یک اندازه مهم هستند. بازیکنان من خیلی خوب بودند و به آنها افتخار می‌کنم.»

کد خبر 154191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز