همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی و نگارگری‌های برجسته عاشورایی و همچنین تعدادی آثار نقاشی خیالی‌نگاری با عنوان "سوگ نگاره‌ها" از روز 28 آذرماه ساعت16 در موزه هنرهای معاصر تهران به مدت یک‌ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر عبدالحسینی دبیر نمایشگاه "سوگ نگاره‌ها" درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان معاصر کشورمان را با موضوع "حماسه کربلا" به نمایش می‌گذارد از روز دوشنبه 28 آذرماه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه تا تاریخ 28 دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد بود.

بیشتر آثار این نمایشگاه در زمینه هنر نقاشی است، اما در کنار این دسته از آثار مروری بر آثار نگارگری و نقاشی خیالی‌نگاری هم خواهیم داشت.

البته تعداد معدودی از آثار بخش نقاشی خیالی‌نگاری در این نمایشگاه حضور دارند و اگر می‌خواستیم تمامی آثار موجود در این بخش را به نمایش بگذاریم تکرار نمایشگاه سال گذشته این هنر می‌شد.

دبیر نمایشگاه "سوگ نگاره‌ها" درباره دلیل حضور آثار خیالی‌نگاری در این نمایشگاه ادامه داد: قصد داشتیم آثار هنری که رویکردی مذهبی حماسی به عاشورا دارند را در این نمایشگاه گرد هم آوریم، بنابراین ناگزیر بخشی از این آثار هم به نمایش گذاشته شد تا به این بهانه یادی هم از هنرمندان بزرگ این عرصه کرده باشیم.

امیر عبدالحسینی درباره اینکه پیش از این نمایشگاه‌های هنر عاشورا در رشته های دیگر برگزار شده است، افزود: طی سال‌های گذشته وقتی قرار بوده نمایشگاهی با موضوع هنر عاشورایی برگزار شود، همیشه آثار بخش پوستر و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است، بنابراین نیاز بود آثار نقاشی و نگارگری هم به نمایش گذاشته شوند که در نمایشگاه "سوگ نگاره‌ها" این کار انجام خواهد شد.

به گفته وی آثار این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصرتهران، گنجینه حوزه هنری، موزه امام علی و بخش عظیمی هم از مجموعه آثار شخصی هنرمندان به امانت گرفته شده است و آثاری از هنرمندان بزرگی چون حاج حسن اسماعیل زاده، محمد مدبر، عباس بلوکی فر، مرتضی ممیز، حبیب ا... صادقی، محمد تجویدی، محمدباقر آقامیری، رضا یساولی، مرتضی گودرزی، حسن یاقوتی، علی وزیریان، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، صادق تبریزی، پرویز کلانتری، رضا بانگیز، ایرج اسکندری، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس و بسیاری هنرمندان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه "سوگ نگاره‌ها" می‌توانند همه روزه از ساعت 10 18 به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

 

 

 

کد خبر 154159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز