همشهری ورزشی: از جمع تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی، این فقط استقلال بود که به خواسته‌اش نرسید چراکه سایپا و پرسپولیس مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند تا رقابت در صدر جدول همچنان ادامه داشته باشد.

پرسپولیس همانند هفته گذشته در ثانیه‌های آخر خوشبختی را حس کرد تا مصطفی دنیزلی پس از مدت‌ها لوکا بوناچیچ را شکست دهد. دو تیم در حالی مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند که چند بازیکن مؤثر خود را در اختیار نداشتند.

در دقیقه 8 حاجی‌زاده روی سانتر معدنچی با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کرد ولی فشار حملات تیم میهمان در نهایت باعث شد تا پرسپولیس در دقیقه 79 گل تساوی را دریافت کند.محرم نویدکیا در شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس دروازه این تیم را باز کرد ولی این پایان کار نبود.

پرسپولیس که پس از این گل، حملاتش را بیشتر کرده بود سرانجام روی یک ضربه ایستگاهی توسط معدنچی به گل رسید تا در آخرین لحظات3 امتیاز را از آن خود کند. البته با وجود پیروزی در این بازی نمی‌توان از بازی انتقادآمیز پرسپولیس چشم‌پوشی کرد.

استقلال در حافظیه فقط چند دقیقه با شکست دادن فجرسپاسی فاصله داشت ولی بهمن طهماسبی در آخرین دقایق بازی همه چیز را عوض کرد. آبی‌ها با گل دقیقه 80 میثم بائو پیروزی و 3 امتیاز شیرین خارج از خانه را لمس می‌کردند ولی طهماسبی در دقیقه 89 گل تساوی را به ثمر رساند تا جدال این دو تیم برنده‌ای نداشته باشد.

زمین نامساعد ورزشگاه حافظیه این اجازه را به دو تیم نمی‌داد که تاکتیک دلخواه خود را به نمایش بگذارند و در طول 90 دقیقه شاهد بازی مستقیم و ارسال توپ از کناره‌ها بودیم هرچند فجری‌ها در بعضی از دقایق عمق دفاع استقلال را نشانه گرفته بودند.فجر سپاسی در روزی مقابل میهمان خود متوقف شد که چهره برتری داشت.

آنها در طول 90 دقیقه چند موقعیت تک به تک را توسط رضایی و فرجی از دست دادند. در این میان نباید از آمادگی مهدی رحمتی هم به سادگی گذشت. اگر فجری‌ها در زدن ضربات آخر کمی دقت به خرج می‌دادند، شاید سه امتیاز را از آن خود می‌کردند.استقلال در اکثر لحظات بازی سعی در اداره کردن بازی داشت و در دقایق پایانی که حملات فجر بیشتر شده بود، شاگردان مرفاوی برخلاف جریان بازی به گل رسیدند.

سانتر بلند گیلائوری از جناح چپ با ضربه سر میثم بائو همراه شد تا توپ از بالای دستان سوشا مکانی تور دروازه را به لرزه درآورد.این گل استقلال را تا آستانه کسب سه امتیاز پیش برد ولی ارسال یک پاس بلند پشت مدافعان استقلال توپ را به بهمن طهماسبی رساند تا او با ضربه‌ای آرام گل تساوی را وارد دروازه آبی‌پوشان کند.

در آخرین ثانیه‌ها روانخواه می‌توانست گل دوم فجر را هم بزند ولی رحمتی باز هم مانع از گلزنی زردپوشان شد. استقلال که دو تساوی پیاپی را مقابل ذوب‌آهن و مس کرمان به دست آورده بود در این بازی هم به پیروزی نرسید تا مشخص شود که تیم مرفاوی با روزهای خوبش فاصله گرفته است.

انتظار پرسپولیس و استقلال برای نتیجه ‌نگرفتن سایپا بیهوده بود تا صدرنشین لیگ برتر کماکان به یکه‌تازی خود ادامه دهد. دایی که مقابل تیم سابقش انگیزه‌ای دوچندان داشت، در صباشهر سایپا را برنده از زمین خارج کرد تا تیمش با 41 امتیاز همچنان صدرنشین باقی بماند.

ابتدا حامد حاجتی با ضربه‌ای دقیق توپ را از کنار دستان دروازه‌بان سایپا تبدیل به گل صباباتری کرد ولی این پایان کار نبود. یک دقیقه بعد سایپا صاحب ضربه پنالتی شد تا علی دایی با ضربه‌ای دقیق گل تساوی را وارد دروازه میزبان کند، این در حالی بود که داور مسابقه دو بار ضربه پنالتی دایی را تجدید کرده بود.

سایپا که در تمامی بازی‌ها نیمه دوم را با چهره‌ای متفاوت آغاز می‌کند، در نیمه دوم این بازی هم تغییر چهره داد و توپ و میدان را در اختیار گرفت. محسن خلیلی که به فرشته نجات سایپا لقب گرفته در دقیقه 47 گل دوم سایپا را به ثمر رساند تا تلاش صبا برای زدن گل تساوی بی‌نتیجه بماند و سایپا همچنان روند صعودی‌اش را ادامه دهد.

بحران فولاد کماکان ادامه دارد.این تیم در حالی‌که در اهواز با یک گل از پاس پیش بود در نهایت بازی برده را با تساوی عوض کرد. فابیو همپل مهاجم برزیلی که به تازگی پیراهن فولاد را بر تن کرده، در دقیقه 23 با ضربه سر گل فولاد را به ثمر رساند ولی میثم منیعی در دقیقه 74 گل تساوی پاس را وارد دروازه میزبان کرد تا ناکامی‌های فولاد تداوم یابد.

راه‌آهن در ورزشگاه اکباتان با حساب سه بر یک مغلوب استقلال اهواز شد تا اکبر میثاقیان بیشتر از گذشته خطر سقوط را احساس کند. رضا طاهری، سعید رمضانی و افشین کمایی گل‌های میهمان را به ثمر رساندند و ترکاشوند زننده تک‌گل راه‌آهن بود. فیروز کریمی با این برد خارج از خانه تا حدودی به آرامش رسید.

ذوب‌آهن پس از چند هفته که خوب نتیجه نمی‌گرفت این بار در ورزشگاه فولادشهر، مس کرمان را شکست داد تا رسول کربکندی نفس راحتی بکشد. وحید امرایی در دقایق 23 و 58 دو گل میزبان را به ثمر رساند و حسن اشجاری هم در دقیقه 81 به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد.

مهدی رجب‌زاده هم یک ضربه پنالتی را از دست داد ولی ذوبی‌ها در نهایت به خواسته خود رسیدند. ملوان بیش از حد خوش‌شانس است که راه‌آهن و فولاد نتیجه نمی‌گیرند. شاگردان احمدزاده که در اکثر بازی‌های خارج از خانه می‌بازند در انزلی هم نتیجه‌ای بهتر از تساوی نمی‌گیرند. آنها در ورزشگاه تختی انزلی مقابل پیکان با تساوی بدون گل متوقف شدند.

ابومسلم در ادامه سیر صعودی خود، برق شیراز را در مشهد شکست داد تا خداداد سومین برد متوالی‌اش را به دست آورد. مقدسی‌پور در دقیقه 85 تک‌گل ابومسلم را به ثمر رساند تا این تیم برنده از زمین خارج شود.

کد خبر 15398

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز