در هفته‌ محیط زیست که از 22دی آغاز می‌شود ویژه برنامه‌های متنوعی در خانه‌ محیط‌زیست برگزار می‌شود. کاشت درخت به‌دست دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌هاست.

هفته‌نامه همشهری دوچرخه شماره 631

خانه‌ی محیط‌زیست تهران، چندماهی هست که کارش را در بوستان گفت‌وگو آغاز کرده است. این اولین خانه‌ی محیط‌زیست درکشور است.

مهندس محسن گلی، مدیر خانه‌ی محیط‌زیست درباره‌ی فعالیت‌های این خانه می‌گوید: برنامه‌های متنوعی از 22 دی در خانه‌ی محیط‌زیست تهران برگزار می‌شود. دانش آموزان تهرانی در حریم شهر تهران با همکاری ستاد محیط‌زیست و توسعه‌ی پایدار شهر تهران نهال می‌کارند. در این هفته یک روز هم به نام«کودک و هوای پاک» نام‌گذاری می‌شود و تأثیرات آلودگی هوا بر کودکان و نوجوانان بررسی خواهد شد.

او در باره‌ی مدرسه‌ی سبز توضیح می‌دهد: در این هفته یک مدرسه‌ی سبز در تهران معرفی می‌شود. مدرسه‌ای که تمام شرایط زیست محیطی را داشته باشد و محیط سالمی برای دانش آموزان فراهم کرده باشد،به این عنوان انتخاب خواهد شد. البته این طرح امسال به شکل نمادین در یک مدرسه در شهر تهران برگزار می‌شود و در آینده در هر منطقه مدرسه‌ی سبز انتخاب می‌شود.

مهندس گلی به دیگر برنامه‌های خانه‌ی محیط‌زیست اشاره می‌کند و می‌گوید:  پرورش همیاران محیط‌زیست در مدرسه‌های کشور چند سالی است که انجام می‌شود و این طرح همچنان ادامه دارد.

کد خبر 153933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز