سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با همفکری و همراهی هنرمندان و به دور از اختلاف و تشتت به خوبی برگزار شده است.

به گزارش همشهری آنلاین،هنرمند پیشکسوت نگارگری و عضو هیات داوران دوسالانه نگارگری گفت: تلاش‌هایی برای تفرقه و تشتت هنرمندان نگارگری بود اما هنرمندان با همراهی و همکاری و به دوز از این اختلاف‌ها گرد آمدند و دوسالانه نگارگری به نخو مناسبی برگزار شد.

مهرگان ادامه داد: آثار در رشته‌های تذهیب و گل و مرغ در این دوره دوسالانه از نظر کیفی رشد داشته است و درارتقای سطح کیفی این آثار آموزش استادان نقش موثری دارد.

مهرگان با تاکید بر ضرورت حمایت از هنر ایرانی نگارگری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز هنرهای تجسمی در این چند سال تاکنون حمایت و همکاری خوبی داشته‌اند اما باید با حمایت جدی‌تر در آینده نزدیک جشنواره جهانی هنر نگارگری برگزار می‌شود و نباید امارات متحده عربی برای تذهیب که هنری ایرانی است، جشنواره برگزار کند.

داور هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران افزود: چند سالی است که کشورهای عربی و ترکیه درباره هنر نگارگری و تذهیب که هنری ایرانی است سرمایه گذاری می‌کنند و جشنواره‌هایی برگزار می‌کنند که هنرمندان ایران برگزیده می‌شوند چون اصول و مبانی هنر ایرانی نگارگری را به خوبی درک کرده‌اند، اما هنرمندان کشورهای عربی و ترکیه گرچه تکنیک‌ها را فرا گرفته‌اند، اما در طراحی پایه ضعیف هستند.

بنابراین لازم است که جشنواره و همایش نگارگری را کشور ما در سطح جهانی برگزار کند و شایسته ایران و ایرانی نیست که کشورهای عربی و ترکیه جشنواره هنر نگارگری را که هنر ایرانی است برگزار کنند.

مهرگان با اشاره به آموزش رشته نگارگری در دانشگاهها گفت: در دانشگاههایی پایه آموزش نگارگری ایجاد شده و تاثیر گذار است و اگر در دانشگاههای دیگر نیز با این رشته برخورد علمی و آکادمیک شود، به نقاط بهتری در هنر نگارگری خواهیم رسید.

هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با 275 اثر از 226 هنرمند در بخش رقابتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان و 58 اثر از 35 استاد و هنرمند پیشکسوت در موسسه فرهنگی، هنری صبا برگزار شده است و تا 5 دی ماه ادامه دارد.

 

کد خبر 153692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز