جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

گروه اجـتماعی: معاون اول قوه قضائیه گفت: تیمی‌تشکیل شده تا دلایل منجر به اطاله دادرسی مورد بررسی دقیق قرار‌گیرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، استفاده از فن‌آوری‌های اینترنتی را جزء برنامه‌های در اولویت قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه در آستانه تجهیز شدن به رایانه است و این امر در واحدهای دادسراهای تهران آغاز شده است.

معاون اول قوه قضائیه بر مسئله پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سراسر کشور فعال شده است اما باید گفت هر دستگاهی در تصمیم گیری‌ها باید نگاه پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

رئیسی، بر اهمیت جایگاه و شان وکلا در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضائی اشاره کرد و گفت: از حضور وکلا در جریان رسیدگی به پرونده استقبال و بر جایگاه و شان این قشر تاکید می‌کنیم اما این جریان ارزشمند نباید به دلالی آلوده شود.

رئیسی معاون اول قوه قضائیه،دستگاه قضائی و استقلال قضات را از برکات نظام و انقلاب اسلامی‌عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی‌آئین‌نامه‌هایی که خلاف شرع بود با فرمان امام (ره) ابطال تا احکام بر اساس قوانین اسلامی‌اجرا شود.

معاون اول قوه قضائیه، تشکیل شوراهای حل اختلاف را یکی از اقدامات موثر قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تشکیل شوراهای حل اختلاف علاوه براینکه منجر به افزایش آمار صلح و سازش در دستگاه قضائی شده، ورودی پرونده‌ها را نیز به محاکم تا حد بسیاری کاهش داده است.

رئیسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ورودی پرونده‌ها مطابق با 3 سال گذشته است و این نشان می‌دهد که تشکیل شورای حل اختلاف توانسته تاثیر بسزایی در کاهش ورودی پرونده‌ها داشته است.

وی گفت: به منظور قطعیت پیدا کردن حکم پرونده برای مردم به دنبال این هستیم که یک عضو حقوقدان در زمان صدور رای حضور داشته باشد.

وی بر برخورد جدی با شرارت‌ها و ناامنی‌ها اشاره کرد و گفت: پرونده‌های در ارتباط با شرارت باید بدون نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و چنین افرادی مطمئن باشند باید هزینه گزافی را بابت اقدامات شرورانه خود پرداخت کنند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: پرونده‌های در ارتباط با افراد شرور نباید به صورت عادی رسیدگی شود و انتظار داریم برخورد سریعی با این افراد صورت گیرد.

وی در خصوص امنیت مرزهای کشور گفت: شرایط امنیتی در استان‌های مرزی مطلوب است اما در صورتی که دشمنان و اشرار به دنبال این هستند که مرزهای کشور را نا امن جلوه دهند، مطمئن باشند برخورد جدی از سوی مسئولان امنیتی و انتظامی‌کشور صورت خواهد گرفت.

کد خبر 15363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز