همشهری آنلاین: حوزه هنری سومین برنامه در جرگه عشاق سال 90 را با میزبانی از هنرمندان استان کرمان طی روزهای 23 تا 25 آذر ماه با محوریت ماه محرم و عاشورای حسینی برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، گروه مهر وطن اثر کرال به نام "حلالم کن" را که گویای احساس شیعیان امروز نسبت به واقعه کربلاست را به صورت پولیفونیک اجرا می‌کنند و در این آهنگ از امام خود به دلیل این که در آن زمان متولد نشده‌اند تا در رکاب ایشان جهاد کنند حلالیت می‌طلبند.

این برنامه توسط مسعود نکوئی: آهنگساز و رهبر گروه،مهدی قاسمی،مصطفی طالبی‌زاده ،مرتضی نکویی،آرش نورایی محمدرضا شیخ‌زاده،ملیحه نکویی،نازنین نعمت زاده،نسیم سلطانی،مجتبی افروزه،محمدرضا افروزه،مجید طالبی زاده و مهدی طالبی‌زاده اجرا می‌شود.

گروه مهر وطن که به تازگی از مسابقات جهانی کرال کره جنوبی به ایران بازگشته است با سابقه کسب رتبه پنجم در مسابقات جهانی کره جنوبی و اجرای کنسرت در کشور تایلند و همچنین کسب رتبه سوم در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 1389 به عنوان تنها گروه بین‌المللی آواز جمعی تاریخ کرمان توانسته است برای کرمان و ایران در مجامع کشوری و بین‌المللی افتخار کسب کند.

گروه همسرایان عرشیان نیز، اثری به نام بزرگترین حماسه سرای کربلا که در مورد امام سجاد است را به صورت پولیفونیک اجرا می‌کنند.

گروه همسرایان قرآنی عرشیان نخستین گروه قرآنی استان کرمان و از بهترین گروههای تواشیح سطح کشور هستند که بعنوان تنها گروه پولیفونیک آکاپلای قرآنی در کشور مطرح و با ارائه آثار کنترپوانتیک ایرانی و عربی توانسته است مخاطبان ویژه‌ای را در سطح جوامع قرآنی و موسیقی به خود جذب کند.

در اجرای همسرایان قرآنی مسعود نکوئی: آهنگساز و رهبر گروه ،مجید طالبی‌زاده،مهدی طالبی‌زاده،مصطفی طالبی‌زاده،محمدرضا افروزه و مجتبی افروزه همکاری دارند.

این برنامه همراه با خوانش شعر عاشورائی توسط افرادی همچون حامد حسین‌خانی، علی حیدرزاده، محمد حسینی کاظم زاده، محسن کاشانی، مجتبی احمدی و نسترن موحدی نیا و پرده خوانی توسط رضا درویش در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار می‌شود.

همچنین نمایش واگویه‌های شمر با نگاهی نو از تلفیق عناصراجرائی تعزیه و براساس نسخ تعزیه در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمان آماده شده که به بیان ترس‌ها و تشویش‌های شمر قبل از مواجهه با حضرت عباس (ع) در شب عاشورا می‌پردازد.

تنظیم و کارگردانی این نمایش را بابک دقیقی بر عهده دارد و نادر فلاح، عاطفه بدیعی مقدم و غلام رضا حسین شاهی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، نمایش مذکور از تاریخ 23 آذر تا 2دی ماه ساعت 30/17 در قالب در جرگه عشاق به مدت 10 روز در تهران -خیابان سمیه ، تماشاخانه مهر اجرا عموم خواهد داشت.

در قالب ویژه برنامه عاشورائی "در جرگه عشاق" نیز مجالس تعزیه فضل و فتاح، شهادت حضرت عباس (ع) و شهادت امام حسین (ع) به ترتیب از تاریخ 23 تا 25 در تالار اندیشه اجرا می‌شوند.

در این برنامه حسین زنگی آبادی، علیرضا طاهری، مجتبی جعفری، حجت نخعی، محمدرضا اخلاقی نیا، هادی معین قفقازی، عباس نخعی، محمد زنگی آبادی، حسین نخعی، محمدمهدی نخعی، عبدالرضا جعفری، سیدرضا حسینی و وحید سلجوقی‌نژاد همکاری دارند.

در گالری شماره یک خانه عکاسان نیز 60 تابلو عکس عاشورایی از هنرمندان عکاس استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

همچنین در نگارخانه ابوالفضل عالی نیز آثاری از هنرمند زنده یاد ابراهیم صاحب اختیاری باموضوع عاشورا به نمایش گذاشته خواهد شد.

به دلیل سرمای هوا برپایی برنامه‌های جنبی در محوطه باز حوزه هنری مانند نمایشگاه صنایع دستی و پخت شیرینی‌های سنتی کرمان برگزار نخواهد شد.

 

 

کد خبر 153609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز