شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: از نظر باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا چند سال زمان نیاز است تا اقتصاد آمریکا دوباره بتواند روی بنیان محکمی بایستد.

Obama

خبرگزاری اتریش گزارش داد، اوباما در مصاحبه  با "برنامه 60 دقیقه" شبکه تلویزیونی سی بی اس، گفت زمان نیاز است تا مشکلات ساختاری را که ظرف 20 سال گذشته ایجاد شده، برطرف کرد.

اقتصاد و نرخ بالای بیکاری در آمریکا می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور که نوامبر 2012 برگزار می‌شود، معیارهای اثرگذاری باشد.

اوباما در پاسخ به این سوال که آیا آمار بیکاری در آمریکا تا آن زمان از 8.6 درصد کنونی به هشت درصد کاهش خواهد یافت یا خیر، گفت: این امکان وجود دارد، اما وظیفه من این نیست که درباره اقتصاد پیشگویی کنم.

اوباما در این مصاحبه گفت که چنین کاری به بیش از دو سال زمان نیاز دارد. واضح است که بهبود اوضاع اقتصادی ظرف یک دوره کاری مجلس آمریکا محقق نخواهد شد. «این امر احتمالا نیازمند بیش از یک دوره ریاست جمهوری است.»

بر اساس تازه ترین نظرسنجی سی بی اس، فقط 33 درصد آمریکایی‌ها از سیاست اقتصادی اوباما راضی هستند. در حالی که 44 درصد گفتند موافق آن هستند که اوباما دوره دوم ریاست جمهوری را هم تجربه کند، 54 درصد با این امر مخالفت کردند.

کد خبر 153442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز