همشهری‌آنلاین: مقامات امنیتی- اطلاعاتی آمریکائی‌ تاکنون درباره هواپیمای RQ 170 صحبتی نکرده‌اند و هرچه موضع‌گیری تاکنون انجام شده از قول مقامات بی‌نام و نشانی بوده که رسانه‌های آمریکایی آن را انعکاس داده‌اند اما در میان این مواضع چرخشی اعتراف‌های سنگینی هم انجام شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مواضع آمریکا در قبال به کنترل درآوردن هواپیمای بدون سرنشین فوق مدرن واشنگتن آنقدر چرخشی و متناقض بوده که صدای CNN هم درآمده است.

مقامات رسمی آمریکا تاکنون صحبتی نکرده‌اند و هرچه موضع‌گیری تاکنون انجام شده از قول مقامات بی‌نام و نشانی بوده که رسانه‌های آمریکایی آن را انعکاس داده‌اند اما در میان این مواضع چرخشی اعتراف‌های سنگینی هم انجام شد.

آمریکایی‌ها که ابتدا منکر به غنیمت گرفته شدن این هواپیمای بدون سرنشین به دست ایرانی‌ها بودند بعد از ۲۴ ساعت مجبور به قبول این موضوع شدند. ۲۴ ساعت بعد هم از موضوع سقوط هواپیما کوتاه آمدند.

more  آشنایی با هواپیمای جاسوسی RQ-170 آمریکا 

نیویورک تایمز روز پنجشنبه به نقل از مقامات بی‌نام و نشان آمریکا اعتراف کرد که این هواپیما متعلق به سازمان سیا بوده و ماموریت اصلی آن عملیات جاسوسی در خاک ایران بوده است.

اما اعتراف جدید هک شدن سیستم کامپیوتری این هواپیمای بسیار پیشرفته است که آمریکایی‌ها آن را انکار می‌کردند و می‌گفتند ایرانی‌ها توانایی این کار را ندارند.

رابرت بایر یک مقام امنیتی آمریکا گفت: من فکر می‌کنم آن چیزی که اتفاق افتاده این است که هواپیما از طریق هک شدن برنامه‌هایش به زمین نشانده شده زیرا هیچ نشانه‌ای از سقوط یا آسیب در این هواپیما وجود ندارد.

آمریکایی‌ها اکنون آرام آرام اعتراف می‌کنند که توانایی جنگ الکترونیک ایران آنقدر بالاست که توانسته در یک جنگ نامتقارن کنترل این هواپیمای فوق مدرن را از دست آمریکایی‌ها خارج کند و آن را سالم بر زمین بنشاند.

یک مقام امنیتی آمریکا افزود: ایران از شیوه‌های نامتقارن یا جنگ نامتقارن برای برخورد با آمریکا استفاده می‌کند. این سؤال مطرح است آیا ایرانی‌ها در سامانه هدایت این هواپیما‌های بدون سرنشین نفوذ کرده و با هک کردن آنها این پرنده را به زمین نشانده‌اند؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این هواپیما خسارت چندانی ندیده احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ایرانی‌ها به نوعی این کار را کرده باشند. این اقدام مصداق بسیار جالبی از جنگ نامتقارن است.

ماجرای هواپیمای بدون سرنشین بسیار پیشرفته آمریکا که به کنترل ایران درآمد، ضربه‌ای مهلک به حیثیت امنیتی و اطلاعاتی آمریکا بوده به گونه‌ای که برخی از مقامات آمریکا به این واقعیت اعتراف کردند.

فرید زکریا مجری سی‌ان‌ان گفت: این اقدام قطعا یک کودتای تبلیغاتی برای ایران است و آنها از این مسئله سود زیادی در رسانه‌های دنیا خواهند برد. اما در مورد اینکه آمریکا چه چیزی را از جنبه اطلاعاتی و امنیتی از دست داده است، باید بگویم مایه نگرانی است. از هر منظری که نگاه کنید این یک باخت برای آمریکا است. موضوع فقط این است که بزرگی این باخت چقدر بوده است؟

فارس در انتهای این گزارش آورده است: به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز باید منتظر اعتراف‌های تلخ دیگری از طرف آمریکایی‌ها بود، در کنار این اعتراف‌ها اقدام ایران در منتشر کردن اطلاعات بیشتر در مورد این هواپیما قطعا آمریکایی‌ها را در وضعیت بغرنج‌تری قرار خواهد داد. 

اعتراف مقام‌های امنیتی- اطلاعاتی آمریکائی‌ به شکست در جنگ الکترونیک با ایران

1

  • آمریکایی‌ها که ابتدا منکر به غنیمت گرفته شدن این هواپیمای بدون سرنشین به دست ایرانی‌ها بودند بعد از ۲۴ ساعت مجبور به قبول این موضوع شدند. ۲۴ ساعت بعد هم از موضوع سقوط هواپیما کوتاه آمدند.

2

  • نیویورک تایمز به نقل از مقامات بی‌نام و نشان آمریکا اعتراف کرد که این هواپیما متعلق به سازمان سیا بوده و ماموریت اصلی آن عملیات جاسوسی در خاک ایران بوده است.

3

  • رابرت بایر یک مقام امنیتی آمریکا گفت: من فکر می‌کنم آن چیزی که اتفاق افتاده این است که هواپیما از طریق هک شدن برنامه‌هایش به زمین نشانده شده زیرا هیچ نشانه‌ای از سقوط یا آسیب در این هواپیما وجود ندارد.

4

  • یک مقام امنیتی آمریکا گفت: با توجه به اینکه این هواپیما خسارت چندانی ندیده احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ایرانی‌ها به نوعی هک کرده باشند. این اقدام مصداق بسیار جالبی از جنگ نامتقارن است.

5

  • فرید زکریا مجری سی‌ان‌ان گفت: این اقدام قطعا یک کودتای تبلیغاتی برای ایران است و آنها از این مسئله سود زیادی در رسانه‌های دنیا خواهند برد. از هر منظری که نگاه کنید این یک باخت برای آمریکا است. موضوع فقط این است که بزرگی این باخت چقدر بوده است؟
کد خبر 153406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز