چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

غلامرضا بروسان، شاعر مشهدی و برگزیده نخستین دوره جایزه شعر خبرنگاران، صبح روز تاسوعا بر اثر یک تصادف رانندگی در جاده قوچان درگذشت.

غلامرضا بروسان

 بروسان و الهام اسلامی ـ شاعر و همسر بروسان ـ همراه با دخترشان ـ لیلا ـ صبح دوشنبه بعد از انحراف مسیر خودروی‌شان و برخورد با یک اتوبوس درگذشتند. در این حادثه، فرزند خردسال این زوج ـ مجتبی ـ زنده مانده است.تا‌کنون از غلامرضا بروسان
38 ساله، مجموعه‌های شعر «احتمال پرنده را گیج می‌کند» و «یک بسته سیگار در تبعید» منتشر شده است که دومین مجموعه شعرش جایزه شعر خبرنگاران را به دست آورد.

همچنین مجموعه شعر «مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است» برگزیده دومین دوره شعر نیما معرفی شد. او همچنین گزیده‌ای از شعر مشهد را به نام «به سوی رودخانه استوک» و «عصاره سوما»، گزیده‌ای از ریگ‌ ودا (قدیمی‌ترین کتاب مقدس موجود هندوها)، «مرا ببخش خیابان بلندم» گزیده شعر شمس لنگرودی را منتشر کرده است و کتاب‌های گزیده شعر آزاد جهان، ایران و خراسان را در دست انتشار داشت.

بروسان، فرزند یکی از شهدای 8سال دفاع مقدس نیز بود که یک مجموعه‌ مرثیه را در قالب آزاد برای پدر شهیدش در دست انتشار داشت. او به اعتقاد همه شاعران و منتقدان دنیای ادبیات، امید اول رسیدن به قله شعر امروز ایران بود و با همین 3 مجموعه، مخاطبان بسیاری جذب کرده بود. الهام اسلامی نیز متولد سال 1362 بود. از او مجموعه شعر «دنیا از ما چشم برنمی‌دارد» منتشر شده است که به‌عنوان نامزد دومین دوره جایزه شعر زنان خورشید معرفی شده بود.

او همچنین نامزد سومین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان شده بود. پیکرهای این دو شاعر و فرزندشان روز گذشته به مشهد منتقل شد و امروز به خاک سپرده می‌شود. همچنین روز گذشته جایزه شعر خبرنگاران و جایزه شعر نیما درگذشت این شاعر را تسلیت گفتند.

کد خبر 153125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز