دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه فقط 14 بازیکن تیم‌اش در حال حاضر در اختیار او هستند از مصدومیت اولادی خبر داد.

استیلی

به گزارش مهر، حمید استیلی پس از پایان تمرین یکشنبه تیم فوتبال پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت میثاق معمارزاده گفت: این بازیکن فعلا در اختیار باشگاه قرار دارد. یکسری صحبت بین من و علی پروین در خصوص وی انجام شده است اما بحث بخشیدن نیست. ما با هم دوست هستیم ولی او باید یکسری اصول را رعایت کرده و به انضباط تیمی عمل کند. همه با باشگاه قرارداد داریم و باید تابع آن باشیم.

 وی در مورد وضعیت نصرتی هم تصریح کرد: باشگاه تصمیم گیرنده نهایی است و فعلا اینگونه تصمیم گرفته است که این بازیکن در تمرینات و مسابقات حضور نداشته باشد. البته من با شیث و نصرتی به صورت دوستانه صحبت می کنم زیرا در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار ندارند. من به عنوان برادر و دوست به آنها کمک می کنم اما اینکه بخواهند به سر تمرین برگردند بستگی به تصمیم مدیریت باشگاه دارد.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه به عنوان مربی نمی‌تواند راجع به عملکرد و وضعیت بازیکنان که به باشگاه مربوط است اظهارنظر کند زیرا خودش هم در اختیار باشگاه است، افزود: قطعا باشگاه بهترین تصمیم را می‌گیرد. ما فعلا 14 بازیکن بیشتر نداریم و در بازی‌های گذشته از نفرات امیدمان استفاده کردیم. باید هر طور شده این شرایط را پشت سر بگذاریم تا به نیم فصل برسیم.

 وی با بیان اینکه هاشمیان هم وضعیت خوبی دارد، در مورد مصدومیت اولادی ادامه داد: این از بدشناسی ماست که اولادی هم در جریان تمرین به تیر دروازه برخورد کند و مصدوم شود این مسئله بدشانسی‌های ما را تکمیل کرد.

 استیلی در مورد غیبت مازیار زارع خاطر نشان کرد: دیروز و امروز با اجازه کادر فنی این بازیکن به شمال رفته تا مشکلات دادگاهی‌اش را حل کند اما قطعا از فردا در تمرینات شرکت می‌کند.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نتیجه دیدار با استقلال صددرصد در وضعیت وی تاثیرگذار است، ادامه داد: ما امروز بدشناسیم و استقلالی‌ها خوش شانس که پنالتی حریف هم وارد دروازه شان نمی‌شود! البته امروز تمرینات تیم را طبق نقاط ضعف استقلال برنامه‌ریزی کردیم، گرچه کریمی و رضایی هم که از نفرات اصلی ما هستند به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در تمرینات شرکت کنند و قبل از بازی با تراکتورسازی هم نتوانستند به طور کامل با ما هماهنگ شوند.

 وی با بیان اینکه با مشکلات دست به گریبان بوده است، ادامه داد: ما بیشترین بازیکنان را در تیم ملی داریم که کمترین بازی به آنها می رسد. برگشتن بازیکنان ملی پوش و مصدوم به تیم ما ضربه زده و شرایط‌مان را سخت‌تر از گذشته کرده است.

 استیلی در پاسخ به این سئوال که تصمیمات اخیر فدراسیون تا حدودی به سود استقلال است و آیا این به دلیل حضور فتح الله زاده در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است، گفت: ماه محرم است و نمی توانیم بدون دلیل ایمان‌مان را سوزانده و در این خصوص اظهارنظر کنیم اما متاسفانه در فوتبال ما قوانین متغیر است و ثابت نیست. به طور مثال نصرتی و شیث را محروم می کنند، اینکه ناگهان به ما اعلام می شود دو بازیکن محروم‌مان می توانند بازی کنند و این اتفاق بعد از 45 روز رخ می‌دهد و دلیل آن صادر شدن رای کمیته استیناف است، جالب نیست.

 سرمربی پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: ما باید قوانین را درست کنیم و در تصمیم گیری‌ها عجله نداشته باشیم. وقتی فوتبال قانونمند شود هیچ کس مشکلی نخواهد داشت. وقتی یک بازیکن اشتباه کند بازی بعد باید محروم شود اینکه می گویند ابلاغ کرده‌ایم یا نکرده‌ایم زیاد جالب نیست. مانند دیدار با مس کرمان که یک بازیکن آنها به دلیل همین ابلاغ‌ها برابر ما بازی کرد. قانون باید شفاف‌تر و آشکارتر باشد. ما چیزهایی زیادی در قوانین‌مان داریم که باید کمتر شوند. همین مسائل باعث می‌شود حاشیه‌ها زیاد شود.

 وی ادامه داد: اگر خطا و اشتباهی از سوی یک بازیکن صورت گیرد هم باشگاه و هم فدراسیون باید با آن برخورد کنند، زیرا ما می‌بایست نظم و انتقاد و اصول اخلاقی را رعایت کنیم. من چند روز پیش در یکی از مسابقات تیم "ب" حضور یافتم و در حالیکه بازیکن ما با دروازه بان حریف تک به تک بود مربی آنها از روی نیمکت سوت زد و بازیکن ما فکر کرد داور سوت زده است. وقتی مربی از الان کلک زدن را یاد می‌دهد چطور می خواهیم فوتبال‌مان را از لحاظ اخلاقی به شرایط مطلوب برسانیم. ما باید روی مسائل فرهنگی بیشتر کار کنیم.

 وی با بیان اینکه "درست است که مردم حاشیه‌ها را دوست دارند اما قلم مقدس است و باید طوری بنویسیم که همیشه به فوتبال کمک کنیم"، افزود: ما همیشه نباید دنبال نتیجه بوده و نتیجه را فدای همه چیز کنیم. امروز باشگاه پرسپولیس با تصمیمی که گرفته به خاطر نتیجه همه چیز را فدا نمی‌کند گرچه من بیشتر از همه تحت فشار هستم.

 استیلی ادامه داد: همیشه این مشکلات هست و در حالیکه من و پروین هم دوست داشتیم نصرتی برگردد اما اصول اخلاقی را زیر سئوال نبردیم.

 وی در مورد اینکه شما از اصول اخلاقی صحبت می کنید اما مدیران باشگاه پرسپولیس با مربیان خارجی مذاکره کرده‌اند، افزود: ما در کشوری هستیم که مدینه فاضله نیست. ایراد داریم اما باید کاری کنیم که ایرادها کمتر شده و دیگر این اتفاقات رخ ندهد و در نهایت اصول حرفه‌ای را رعایت کنیم

 استیلی با ابراز خرسندی از اینکه مشکلات کمتر شده است، گفت: شما ببینید زادمهر هم امروز در تمرین با پنج، شش بازیکن در مورد رعایت مسائل اخلاقی صحبت می‌کرد او هم اعتقاد دارد نباید از نصرتی استفاده کنیم، زیرا باید در مواردی اصول اخلاقی را رعایت کرد.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: تیم ما بد بازی نمی‌کند و نسبت به رقیب‌مان استقلال خوب بازی می‌کنیم اما آنها خوب امتیاز می‌گیرند.

 وی در مورد دلیل گل نزدن تیم‌هایی که هدایت‌شان را برعهده  دارد، گفت: گل زدن یک مسئله تخصصی است و نیاز به یک تخصصی دارد. هاشمیان و نوروزی را در هفته‌های اخیر نداشته‌ایم اما تیم هماهنگ‌تر شده و بازیکنان بهتر و روان‌تر کار می کنند.

 استیلی با بیان اینکه همه بازی‌ها تعیین کننده است و تا به امروز خدا در پرسپولیس نگاهش داشته است، تصریح کرد: ما تیم تراکتورسازی را هم به خوبی آنالیز کرده بودیم و می دانستیم آنها روی ضربات ایستگاهی به گل می رسند. در آن بازی روی ضربات ایستگاهی گل نخوردیم اما ایراد از ما بود که نتوانستیم از این ضربات برای گلزنی استفاده کنیم.

 وی در پایان با بیان اینکه مشکل امروزش این است که تمام بازیکنان را در اختیار ندارد در مورد بازیکن ارمنستانی که امروز در تمرینات این تیم حضور داشت، تاکید کرد: وی بازیکن تیم ملی ارمنستان بوده و قرار است در تمرینات شرکت کند تا اگر شرایطش خوب بود از وی در مسابقات آینده استفاده کنیم. می توانیم برای حضور در دیدار با استقلال یک بازیکن آزاد جذب کنیم اگر این بازیکن شرایط مطلوب را داشته باشد برابر استقلال هم بازی خواهد کرد.

کد خبر 153047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز