شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

اگر قصد دارید دیوارهای منزل‌تان را نقاشی کنید اما نمی‌دانید چه رنگی را انتخاب کنید، از رنگ پارچه رومبلی، پرده یا روتختی اتاق الهام بگیرید.

پارچه‌های گل‌دار را طراحان پارچه طراحی کرده‌اند و از این‌رو می‌توانید در رابطه با تناسب رنگ‌های به کار رفته در آن‌ها مطمئن باشید. بنابراین با خیال راحت، برای انتخاب رنگ دیوارهای هر اتاق از روی رنگ‌های به‌کار رفته در پارچه مبلمان آن محیط و یا مثلا پرده و روتختی در اتاق خواب تقلب کنید، حتما میان رنگ دیوارها و مبلمان هماهنگی کامل و زیبایی به وجود می‌آید.

هر پارچه طرح‌دار، دست کم از سه رنگ تشکیل شده که به شما امکان انتخاب هر یک از این رنگ‌ها را با توجه به روحیات و سلیقه‌ خودتان می‌دهد. چون هر کدام از این رنگ‌ها حالت ویژه‌ای را به نمای اتاق می‌دهند.

به عنوان مثال، در تصاویر، یک کاناپه با پوشش پارچه‌ای گلدار را می‌بینید که در طرح آن از سه رنگ آبی، سبز و زرد در زمینه سفید استفاده شده است. انتخاب هر کدام از این رنگ‌ها برای دیوار، به طور حتم هارمونی و هماهنگی خوبی به فضا می‌دهد اما همان طور که در سه تصویر مشخص است، یک حالت کاملا متفاوتی از سرد و آرام تا با طراوت و بشاش را در فضا ایجاد می‌کنند.

انتخاب رنگ آبی برای دیوارها، اتاق را خنک و آرامش بخش جلوه می‌دهد که ممکن است همان فضای موردنظر شما باشد، اما باید توجه داشته باشید که چنین نمایی برای اتاق‌های شمالی که نور طبیعی کمتری دریافت می‌کنند، چندان مناسب نیست.
رنگ سبز روی دیوارها اتاق را با طراوت و آرامش بخش اما کمی گرم‌تر از رنگ آبی نشان می‌دهد.

رنگ زرد نمایی پرانرژی، بشاش و آفتابی به اتاق داده است، اما اگر در اتاق‌های جنوبی با پنجره‌های بزرگ که بسیار آفتاب‌گیر هستند به کار رود، ممکن است بیش از اندازه گرم به نظر برسد.

 پس با توجه به روحیات خود و اعضای خانواده و هم‌چنین شرایط فیزیکی اتاق موردنظرتان، یکی از رنگ‌های به کار رفته در پارچه را انتخاب کنید. البته لازم نیست رنگ انتخابی عینا به دیوار منتقل شود و ممکن است رنگی که برای دیوارها تهیه می‌کنید، اندکی با رنگ پارچه تفاوت داشته باشد و یا از نظر درجه روشنی کمی تیره‌تر یا روشن‌تر باشد. به هر حال، هماهنگی مورد نظر شما فراهم خواهد شد.

کد خبر 15298

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز