گروه اقتصادی: یارانه‌های نقدی احتمالا دوشنبه این هفته واریز می‌شود.

یارانه

تاخیر در واریز یارانه‌های نقدی در آستانه یک سالگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باعث شد تا بسیاری از مردم دچار سرگردانی شوند، چه اینکه بسیاری از شهروندان در تماس با تحریریه همشهری عنوان کردند: برای برداشت مبلغ یارانه‌های نقدی و هزینه کرد آن در روزهای تعطیلی پیش رو برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دولت در سال‌جاری به بهانه شلوغ شدن بانک‌ها و کم‌توانی دستگاه‌های خودپرداز واریز یارانه‌های نقدی از روز اول هرماه را به دوازدهم هرماه تغییر داد تا اینکه ماه گذشته به‌دلیل درپیش بودن استیضاح وزیر اموراقتصادی و دارایی، سه روز قبل از موعد مقرر یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار حدود 75میلیون ایرانی واریز شد.

واریز نشدن یارانه نقدی به میزان 45هزار و 500 تومان به ازای هر نفر در زمان وعده داده شده، گمانه‌های زیادی را مبنی بر نبود منابع کافی و کسری بودجه دولت تقویت کرده است، هرچند یک مقام آگاه در گفت‌وگو با همشهری از احتمال واریز یارانه‌های نقدی در هفته جاری و حتی تا آخر وقت روز دوشنبه پیش رو خبر داده است.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم خبر داده است: هدفمندی یارانه‌ها در 9ماهه 17.5 هزار میلیارد تومان درآمد و25.5 هزارمیلیارد تومان پرداختی داشته است.

موسی‌الرضا ثروتی افزود: 8هزارمیلیارد تومان تنخواه از خزانه بانک مرکزی برای پرداخت یارانه‌ها گرفته شده است که باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خزانه برگشت داده شود.

کد خبر 152933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز