گروه شهری: 60 تا 65 درصد از بودجه آبرسانی جنوب تهران از طریق مصوبات و پیگیری‌های شورای شهر تهران انجام شد.

شورای شهر

محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جلسه سه‌شنبه گذشته شورای شهر با بیان این مطلب خبر داد: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب یک پروژه تعریف کردیم به نام حضرت بنی‌هاشم که 6 ماه است عملیات عمرانی آن آغاز شده است.

وی که به‌منظور ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در شورای شهر تهران حاضر شده بود، ادامه داد: طرح حضرت بنی‌هاشم رینگ تهران را در بر می‌گیرد و وظیفه تعادل بخشی آبرسانی از نظر کمی وکیفی را برعهده دارد.

بر این اساس تمام منابع آبی تصفیه‌خانه‌های کن، شمال غرب تهران، خیابان فاطمی، تصفیه خانه 3 و 4 تهرانپارس، سوهانک و ماملو از طریق لوله‌های 1200 تا 1800 میلی متری به هم متصل می‌شوند و آب تهران به‌طور یکنواخت در تمام شهر توزیع می‌شود.

پرورش با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار550 میلیارد تومانی این طرح نیاز به مساعدت و همکاری شورای شهر تهران است، گفت: با اجرای این طرح هیچ منطقه‌ای از شهر تهران دچار افت فشار نخواهد شد.

پرورش افزود: با تصمیماتی که شورای شهر تهران گرفت، شرکت آب و فاضلاب توانست تا 50 درصد از جمعیت شهر تهران را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران با دید مثبت به حمایت از پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران پرداخته است، اظهار داشت: تاکنون حجم توسعه خطوط آب و فاضلاب در شهر تهران به حدود 200 تا 300 کیلومتر رسیده، این در حالی است که براساس برنامه، این توسعه باید به 1300کیلومتر در سال برسد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: رقم کل پیشنهادی برای انجام پروژه‌های آب و فاضلاب در شهر تهران 497 میلیارد تومان است.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز به بحث هدر رفت آب اشاره کرد و گفت: هدر رفت آب تنها به‌دلیل امکانات سخت افزاری نیست و لازم است در قالب این طرح پیشنهادی برای افزایش مشارکت شهروندان و نقش آفرینی آنان در کاهش مصرف آب و صرفه جویی ارائه شود.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است این طرح به دولت ارائه شود بهتر است بحث فرهنگ‌سازی‌ در قالب طرحی جدا تهیه و به این شرکت ارائه شود.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز از لزوم تحقق مدیریت واحد بر شهر تهران سخن گفت و اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شرکت‌هایی نظیر آب و برق در وضعیت نیمه ورشکسته‌قرار گرفته‌اند و با بحران‌های جدی دست به گریبانند، بنابراین بحث واگذاری برخی از مسئولیت‌های دولتی به همراه امکانات، اعتبارات و تجهیزات آنها به مدیریت شهری ضروری است.

ابتکار خواستار آن شد تا با توجه به اینکه وضعیت اعتبارات دولت در قبال شرکت‌های خدماتی مناسب نیست موضوع واگذاری مسئولیت اینگونه شرکت‌ها به مدیریت شهری در قالب لایحه‌ای از سوی شورای‌عالی استان‌ها پیگیری شود.

کد خبر 152720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز