همشهری آنلاین: بر اساس این قانون به دولت اجازه داده می شود در 'فدراسیون ورزش دانشگاه‌های آسیا ' عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.

قانون عضویت ایران در فدراسیون ورزش دانشگاه‌های آسیا که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این قانون به دولت اجازه داده می‌شود در " فدراسیون ورزش دانشگاه‌های آسیا" عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند. تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

بر این اساس، فدراسیون ورزش دانشگاه‌های آسیا (آ.یو.اس.اف) با هدف تقویت پیوند‌های بین‌المللی، قدردانی و تفاهم بین دانشجویان در آسیا و ارتقاء و توسعه جوان آسیایی بر محور فعالیت بدنی و اخلاقی به عنوان پایه ورزش‌ها، آموزش دانشجویان جوان به ورزش کردن در سطح عالی و روح غیر حرفه‌ای که بدینوسیله کمک به گسترش المپیک‌گرایی شود، دور هم جمع کردن دانشجویان آسیا تا بدین طریق ورزش دانشگاه فعال شده و حس دوستی در میان مناطق و کشور‌های آسیایی ارتقا یابد و تحکیم تفاهم بهتر و آگاهی عمومی از طریق تبادل برنامه‌های ورزشی و فرهنگی کشورهای آسیایی تاسیس شده است.

همچنین هیات‌های ورزشی دانشگاه ملی یا هر سازمان ملی مسوول فعالیت‌های ورزش دانشگاهی در منطقه آسیا می‌توانند عضو شوند.

بر این اساس، مجمع فدراسیون بالاترین رکن سیاستگذاری فدراسیون است که مجمع عمومی حداقل هر دو سال یک بار تشکیل می‌شود.

همچنین رییس، قائم مقام، معاونان، ‌دبیرکل، ‌معاون دبیرکل، ‌خزانه‌دار، ممیز، ارزیابی‌ها و رییس کارگروه فرعی برای مدت ادواری دو ساله به وسیله مجمع عمومی انتخاب می‌شوند رییس و دبیر کل نمی‌توانند از یک کشور یا منطقه باشند.

بر این اساس، امور فدراسیون توسط رییس، قائم مقام، دو معاون رییس، دبیر کل، ‌معاون دبیرکل، خزانه‌دار، ‌چهار ارزیاب، دو ممیز و روسای کارگروه‌های فرعی و هیات‌های نمایندگی که مظهر اعضا فدراسیون هستند، اداره می‌شود.

همچنین کنگره ورزش و جشنواره فرهنگی یا مسابقات قهرمانی حداقل سالی یک بار برگزار خواهد شد.

بر اساس این قانون، اساسنامه فدراسیون فقط در اجلاس مجمع عمومی قابل اصلاح است. هر تغییر یا اصلاحیه پیشنهادی اساسنامه، ابتدا به دبیر کل جهت بحث فقط در نشست‌های کار گروه اجرایی فرستاده می‌شود و بین اعضا توزیع می‌شود. تصویب اصلاحیه اساسنامه، مستلزم رای دو سوم میزان مقرر برای حد نصاب مجمع عمومی فدراسیون است.

کد خبر 152533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز