سما: شهردار تهران با بیان اینکه شهدا شاگردان مکتب امام‌حسین(ع) و مجاهدانی بودند که در این مسیر گام برداشتند، اعلام کرد: تداوم بعثت و غدیر، مدیون حرکت عظیم اباعبدالله الحسین‌(ع) در کربلاست که در مقابله با بدعت‌گذاری و انحراف اساسی که در مسیر اسلام در حال شکل‌گیری بود ایستاد و امروز اگر نام و یادی از اسلام اصیل در جهان شاهدیم به برکت واقعه عظیم کربلاست.

دکتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی در کنگره 2300 شهید منطقه 4 تهران که با حضور خیل عظیم خانواده معظم شهدا و شهروندان این منطقه برگزار شد، با بیان این مطلب به تقارن برگزاری این کنگره با ماه محرم و هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این سه موضوع در هم تنیده‌اند به‌طوری که باید گفت شهدا شاگردان مکتب اما‌م‌‌حسین(ع) و مجاهدینی بودند که در این مسیر گام برداشتند و ما بر این باوریم که فرهنگ بسیجی نیز نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست.

وی عزت امروز مسلمین و تجدید حیات مجدد اسلام در جهان را به برکت امام(ره) و شهیدان دانست و اظهار داشت: اینکه ما امروز در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم خود نعمتی بزرگ است که باید شکرگزار آن باشیم.

شهردار تهران در ادامه امام (ره) را مردی الهی معرفی کرد و گفت: ایشان جز برای خدا نه بیانی داشت و نه گامی برداشت و امروز اگر ما نعمت بزرگی داریم که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم به برکت امام (ره) و خون شهداست.

قالیباف افزود: لازم نیست کسی انقلابی، حزب‌اللهی و جبهه‌ای باشد، هر انسان منصفی که در این کشور با هر باور و فرهنگی زندگی می‌کند اگر ذره‌ای انصاف داشته باشد حتما می‌داند که زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خانواده شهداست.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز تنها با شعار دادن از انقلاب و خون شهدا نمی‌توانیم دفاع کنیم، بلکه در کنار روش‌های استدلالی و شعاری لازم است، در عمل هم آرمان‌های امام(ره)، شهدا و انقلاب را تحقق بخشیم. اگر در این مسیر حرکت کردیم دین خود را به شهدا ادا کرده‌ایم.

براساس این گزارش، در ادامه این کنگره، از تمبر کنگره 2300شهید منطقه 4 رونمایی و از خانواده تعدادی از شهدا تقدیر شد.

کد خبر 152488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز