تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر مصر در جدال قهرمانان آسیا و آفریقا، دوباره در جمع تیم‌های بالای جدول جام جهانی ژاپن قرار گرفت و این فرصت را دارد تا با تکرار پیروزی برابر چین در فینال جام ملت‌های آسیا، همچنان به موفقیت‌هایش در این جام ادامه دهد.

والیبال

مصری‌ها که در 3 سال اخیر و در رویارویی با ایران مانع از راهیابی ایران به لیگ جهانی و مراحل بالاتر مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا شده بودند، با گذشت 13 ماه تاوان سختی دادند و در یک بازی یکطرفه، مغلوب ایران شدند. پیش‌بینی برنده شدن ایران در این بازی شاید چندان دور از انتظار نبود ولی کمتر کسی می‌توانست با توجه به پیروزی‌های مصر در سال‌های اخیر و تجربه 4 دوره حضورش در لیگ جهانی، برتری مطلق و 3 بر صفر شاگردان ولاسکو را حدس بزند. سرمربی آرژانتینی تیم ایران در این بازی به آرش کمالوند و علی حسینی استراحت داد و تیم ایران را با ترکیب امیر حسینی، بازارگرد، نادی، موسوی، زرینی، فیاضی و ظریف به میدان فرستاد و به جز 2تعویض آشنای مهدوی و غفور با امیرحسینی و بازارگرد به هنگام حضور پاسور اولش در جلوی تور، کمترین تغییر را به نسبت روزهای پیش داشت.

از کار انداختن ستاره مصر

پس از آنکه تیم ایران با یک برنامه تاکتیکی و حساب‌شده از سوی مدافعان روی تورش، احمد عبدل‌حی (بهترین زننده آبشار در همین بازی‌ها) و احمد بداوی 2بال قوی و مؤثر مصری‌ها را از کار انداخت، قهرمان آفریقا کاملا خلع سلاح شد؛ تا جایی که شریف الشمرلی سرمربی مصر از ست دوم به بعد ترجیح داد تا عبدل حی بهترین بازیکن خود را به همراه احمد عفیف از زمین خارج سازد. تیم ایران که ست اول را 25 بر 18 برده بود، در ست‌های دوم و سوم با همه تغییرات تاکتیکی صورت گرفته از سوی حریف با کمترین تغییری که نسبت به بازی‌های قبلی خود داشت، با نتایج 25 بر 21 و 25 بر 15 پیروز شد و برای دومین بار در این مسابقات موفق به کسب 3 امتیاز کامل بازی شد. با وجود آنکه باز هم بازارگرد با کسب 14امتیاز بیشترین امتیاز را نزد بازیکنان تیم ایران و همچنین در جمع بازیکنان دو تیم به‌دست آورد، عنوان بهترین بازیکن این میدان نصیب علیرضا نادی شد.

انتقاد ولاسکو به کمیته برگزاری

کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی ایران و مصر تبدیل به انتقاد مربیان دو تیم از کمیته برگزاری مسابقات شد. هم ولاسکو و هم الشمرلی با اشاره به زمان‌بندی بازی‌ها برای تیم‌های ایران و مصر آن را دور از عدالت خواندند. ولاسکو با اشاره به برد تیم ایران گفت: خیلی خوشحال هستیم به‌ویژه‌ اینکه3 بر صفر مصر را مغلوب کردیم و این برای ما اهمیت زیادی داشت. تیم ما بازی کم اشتباهی را ارائه داد و در سرویس، دریافت و دفاع عملکرد بازیکنان ما خیلی خوب بود. وی با انتقاد از شرایط میزبانی ژاپن در این رقابت‌ها گفت: این هفتمین بار است که برای شرکت در مسابقات به ژاپن سفر می‌کنم. باید بگویم که همواره سازماندهی بازی‌ها در این کشور خیلی خوب بوده اما امروز من یک سؤال از فدراسیون جهانی والیبال و همچنین مسئولان برگزاری جام جهانی در ژاپن دارم.

من نمی‌توانم درک کنم چگونه تیمی که روز قبل ساعت 18:30 یک مسابقه سنگین داشته، باید صبح روز بعد ساعت 11 یک مسابقه دیگر بدهد. این مشکلی بود که به تیم مصر فشار آورد و قبلا نیز ما را در بازی با کوبا آزار داد. ولاسکو افزود: این مسابقه انتخابی المپیک است، بنابراین همه تیم‌ها باید شرایط مشابه با یکدیگر داشته باشند. من می‌خواهم نظر همه کسانی که در فدراسیون جهانی حضور دارند را در این باره جویا شوم.

تکرار فینال آسیا

دیدار تیم‌های ایران و چین در حقیقت تکرار فینال یک ماه پیش جام ملت‌های آسیا در تهران است که تیم ملی کشورمان با پیروزی مقابل این تیم توانسته بود برای نخستین بار قهرمان قاره کهن شود. امروز هم ساعت 9:30صبح این دو رقیب آسیایی دوباره با یکدیگر روبرو می‌شوند.

تابلوی نتایج

روسیه 3 ................................................ آرژانتین صفر
ایران 3 ...........................................................مصر صفر
لهستان 3 .................................................. آمریکا صفر
کوبا 3............................................................... برزیل 2
ژاپن 3 .......................................................... چین صفر
ایتالیا 3 ................................................. صربستان یک

جدول رده بندی

1- لهستان 19 امتیاز
2- روسیه 18 امتیاز
3- برزیل 16 امتیاز
4- ایتالیا 14 امتیاز
5- کوبا 14 امتیاز
6- ایران 12 امتیاز
7- آمریکا 9 امتیاز
8- آرژانتین 9 امتیاز
9- ژاپن 8 امتیاز
10- صربستان 3 امتیاز
11- مصر 3 امتیاز
12-چین 1 امتیاز

کد خبر 152468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز