رئیس پلیس ترافیک شهری راهور از آغاز تمهیدات ترافیکی ماه محرم از امروز یکشنبه در سراسر کشور خبر داد.

محرم

سرهنگ محسن مهرایی در گفت‌وگو با فارس گفت: برای ساماندهی ترافیک در ایام محرم طرح ترافیکی این ماه آغاز شد که این طرح از روز 5 محرم با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که ساماندهی ترافیکی و انتظامی یکی از نیازهای دسته‌های عزاداری محسوب می‌شود یک نفر پلیس یار که مسئولیت انتظامی و ترافیکی هیئت‌های مذهبی را بر عهده دارد تعریف شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور بیان داشت: هم اکنون پلیس آمادگی کامل دارد تا تمهیدات لازم را برای ایجاد ترافیک روان و ایمن در شهرهای کشور اجرایی کند.

وی گفت: در شهر تهران بقاع متبرکه، امامزاده‌ها، مساجد و برخی از هیئت‌های مذهبی همچون مهدیه تهران و مسجد ارگ که پذیرای سیل عظیمی از مشتاقان حسینی هستند در محوریت طرح ترافیکی محرم قرار دارند که تمرکز نیروهای پیاده، موتوری و سواری جهت ساماندهی ترافیک در دستور کار پلیس قرار گرفته که در این راستا افزایش شیفت‌های شبانه از دیگر محوریت فعالیت‌های ما محسوب می‌شود.

مهرایی اظهار داشت: از آنجایی که واحدهای مختلف راهور تجربه کافی از مناطق مختلف دارند به‌نظر می‌رسد ما امسال مشکل چندانی در تردد و ترافیک نداشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت‌های همکاری مردم با پلیس راهور برای کنترل هرچه بهتر ترافیک در ایام محرم گفت: از آنجایی که بیشتر حرکت‌ هیئت‌های مذهبی در شب صورت می‌گیرد از مردم تقاضا داریم به‌دلیل بارانی بودن هوا، دید کم رانندگان و پوشش تیره از هرگونه تردد غیر ضروری در خیابان‌ها خودداری و در غیر این صورت در پیاده‌روها حرکت کنند.

این فرمانده انتظامی اظهار داشت: ابتدا و انتهای هر هیئت باید چراغ چشمک‌زنی تعریف شود تا خدای ناکرده شاهد برخورد یا تصادفی بر اثر دید کم رانندگان نباشیم؛ همچنین هیئت‌هایی که در معابر شهری اقدام به نصب داربست کرده‌اند باید در هر دو سوی داربست چراغ چشمک‌زن نصب کنند که اگر این اقدام از سوی آنها صورت نگیرد پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

وی گفت: از مردم تقاضا داریم در طول مدت ایام محرم از تردد فرزندانشان با موتورسیکلت جلوگیری کنند تا خدای ناکرده شاهد رخداد تصادفی دلخراش به‌دلیل افزایش حجم استفاده از این وسیله نقلیه نباشیم.

کد خبر 152360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز