همشهری آنلاین: انیمیشن "ماسوله" به کارگردانی بهرام عظیمی موفق به کسب جایزه صلح از سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن مکزیک شد

به گزارش فارس، در سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور (Cutout fest) که در شهر "کیوره تارو" در کشور مکزیک برگزار شد، انیمیشن "ماسوله" آخرین ساخته بهرام عظیمی موفق به کسب جایزه ویژه صلح این جشنواره شد.

این جشنواره همه ساله از 10 تا 12 نوامبر میزبان فیلم‌های انیمیشن از سراسر جهان است.

بهرام عظیمی که برای کسب جایزه خود در طول برگزاری این رویداد بین‌المللی در شهر "کیوره تارو" حضور داشت، گفت: در میان حدود 80 فیلمی که به دور نهایی مسابقه راه یافته بود، برای خود من هم بسیار عجیب بود که فیلمم موفق به کسب جایزه شد، چون حال و هوای ماسوله با تمام آنها فرق می‌کرد، اکثر فیلم‌های دیگر، آثار بسیار تکنیکی، مدرن و با موضوعاتی عجیب و خاص بود، در صورتی که "ماسوله" از نظر فرم و محتوا بسیار ساده است.

انیمیشن "ماسوله" تا قبل از این برنده جایزه اول پنجمین دوره جشنواره هنرهای دیجیتال و برنده جایزه ویژه هفتمین دوره جشنواره رویش شده بود.

این فیلم در پنجمین دوره جشن مستقل انیمیشن خانه سینما در بین 7 جایزه اصلی کاندیدای دریافت شش جایزه بود که هیچکدام از این جوایز را دریافت نکرد.

"ماسوله" تاکنون در کشورهای چین، یونان، بلغارستان و هند به نمایش درآمده و با شروع سال جدید میلادی در دو جشنواره معتبر در بلژیک و استرالیا نیز نمایش داده خواهد شد.

انیمیشن "ماسوله" درباره سفر یک زوج جوان خارجی به روستای ماسوله است، آنها هنگام گردش در این روستا به یک پیرمرد و پیرزن برخورد می‌کنند و وارد داستان زندگی آنها می‌شوند.

عوامل اصلی فیلم عبارتند از: مدل‌سازی و جان‌بخشی: لیلا شعبانی‌نژاد، نورپردازی، لی اوت و کامپوزیت: یاشار جعفر‌خان‌پور، آهنگساز: علی میرآقاسی، صداسازی و صداگذاری: بهروز شهامت، مدیر دوبلاژ: مهرداد رئیسی، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده: بهرام عظیمی، تولید139۰ در مدت زمان10 دقیقه.

کد خبر 152228

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز