گروه شهری: سازمان زیباسازی شهر تهران در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) از هیئت‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها خواست تا از اکران پیام‌ها، شمایل و تصاویر ائمه معصومین (علیهم‌السلام) یا هرگونه بدعتی که به چهره اسلام خدشه وارد می‌کند، خودداری کنند.

سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه طی ماه گذشته نظامنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت تکایا و هیئت‌های مذهبی با هدف جلوگیری از اغتشاشات بصری به آنها ارسال شده است، گفت: سازمان زیباسازی با اکران هرگونه پیام، عبارت، تمثال یا کاری که در فرایند برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان در فضای شهر بدعت ایجاد کند، برخورد خواهد کرد.

شوشتری با اشاره به موارد مورد تأکید در نظامنامه ارسالی به هیئت‌های مذهبی گفت: نحوه نصب داربست‌ها به‌گونه‌ای که برای عابران مزاحمت ایجاد نکند و آسیب‌های جانی نداشته باشد، جلوگیری از اسراف و اتلاف انرژی در نورپردازی و استفاده از وسایل گرما‌زا، به‌کارگیری شرایط ایمنی در نورپردازی، استفاده از عناصر و وسایلی که با هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی دارد و در نهایت جلوگیری از ایجاد اغتشاش بصری در برپایی هیأت‌های مذهبی ازجمله این موارد است. وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی در ایام محرم برای آنکه شهر چهره‌ای عزادار به‌خود بگیرد از فضاهای تبلیغات تجاری کاسته و به تبلیغات فرهنگی مربوط به مراسم سوگواری افزوده است، گفت: علاوه براین از شرکت‌های تبلیغاتی خواسته‌ایم تبلیغات تجاری خود را در ماه محرم متناسب با این ایام اکران کنند. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تأکید کرد: همچنین در بخشنامه‌ای از معاونت خدمات شهری مناطق خواسته شده تا نهایت همکاری را با هیئت‌های مذهبی داشته باشد.

کد خبر 152150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز