با رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر فک پلمب اتاق تعاون و استقرار هیأت‌مدیره جدید از یک سو و عدم‌حضور 4 نفر از اعضای هیأت‌مدیره در جلسات از سوی دیگر و رأی سازمان بازرسی به تخلف در انتخابات اخیر اتاق تعاون، گره این اتاق بخش غیردولتی اقتصاد کورتر شد.

به گزارش همشهری دیوان عدالت اداری هفته گذشته با صحه‌گذاشتن بر حقانیت هیأت‌مدیره و دبیرکل جدید اتاق تعاون مرکزی دستور فک و استقرار وی در محل اتاق را صادر کرد. بر این اساس به دادخواست دبیرکل پیشین اتاق تعاون (رحمانی‌نیا) جواب رد داده شده و دیوان عدالت اداری اقدامات انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون مرکزی را نافذ بر هر نظر یا رای دیگر تایید کرده است. با وجود این رئیس هیأت اجرایی منتخب مجمع نمایندگان اتاق تعاون به همشهری گفت: این رأی به منزله تأیید هیأت‌مدیره جدید از سوی دستگاه قضا نیست بلکه موضوع شکایت شخصی رحمانی نیا دبیر کل سابق اتاق تعاون وارد تشخیص داده نشده است. مسعود زارع افزود: البته آقایان دلخوش و مقدسی نمایندگان فعلی مجلس و سیدهاشمی نماینده ادوار قبلی مجلس در این هیأت‌مدیره 7 نفره شرکت نمی‌کنند. وی گفت: همچنین به گفته وزیر تعاون ماشاءالله عظیمی هم در این هیأت شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب مصوبات این هیأت‌مدیره تا زمان برگزاری انتخابات مجدد وجهه قانونی نخواهد داشت.

تأیید تخلف از سوی سازمان بازرسی

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر گزارش اخیر سازمان بازرسی کل کشور درباره انتخابات اتاق تعاون، گفت: در این گزارش بروز تخلف در برگزاری انتخابات اتاق تعاون تأیید شده است. به گزارش خانه ملت، علی‌اصغر یوسف نژاد گفت: در اساسنامه اتاق تعاون شرایط برگزاری انتخابات به‌طور واضح مشخص شده است، از‌ این‌رو همه اعضا و مسئولان باید از این اساسنامه تبعیت کنند. این نماینده مردم در مجلس هشتم، با تأکید بر اینکه ورود دولت به انتخابات اتاق تعاون خلاف قانون است، یاد‌آور شد:

در اصلاح قانون جدید اتاق تعاون که در آینده نزدیک به صحن علنی می‌آید، موضوع ورود دولت به انتخابات اتاق تعاون آمده است.وی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق شد که مجمع نمایندگان برای تأیید انتخابات تشکیل شود، بیان کرد: در جلسه کمیسیون مقرر شد که نظر مجمع نمایندگان، تعیین‌کننده ابطال یا تأیید انتخابات اتاق تعاون باشد، از این‌رو وزیر تعاون قول داد که از پاسخ مجمع نمایندگان حمایت کند. این در‌حالی‌است که داریوش پاک‌بین با ابراز اطمینان از ادامه فعالیت هیأت مدیره جدید می‌گوید: طبق روال قانونی برای برگزاری مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده درخواست حداقل یک‌دوم اعضای تعاونی‌ها الزامی است که احتمال آن ضعیف است .

کد خبر 152140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز