همشهری آنلاین: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن انتقاد از گزارشگر دیدار تیم‌های استقلال ــ شاهین بوشهر و همچنین مجری برنامه ورزش و مردم گفت: در 30 سالی که من در صنوف مختلف به کشورم با افتخار خدمت کرده‌ام جوی به آلودگی فضای حاکم بر فوتبال ندیده‌ام.

محمد رویانیان با انتقاد از نحوه موضع گیری برخی رسانه‌ها در خصوص  مذاکره با "اسون گوران اریکسون" در مصاحبه با مهر اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته بودم ما برای انتخاب سرمربی فصل آینده تیم فوتبال پرسپولیس با مربیان بزرگ و مطرح جهان درحال مذاکره هستیم. بنابراین من این موضوع را با صراحت به مربیانی که با آنها مذاکره می‌کنم می گویم که پرسپولیس تیم بزرگی بوده و ما به دنبال بهترین گزینه برای هدایت این تیم در فصل آینده هستیم.

دنیزلی هدایت پرسپولیس را نپذیرفت

وی در ادامه افزود: البته شرایط مربیانی که مدنظر داریم، به ویژه از نظر مالی باید با اشل و الگویی که ما در باشگاه پرسپولیس داریم تطابق داشته باشد. در همین خصوص ما مذاکراتی را با دنیزلی شروع کردیم اما این مذاکرات طولانی شد و او چند بار گفت که می آیم اما در آخرین تماسی که با ما داشت عذرخواهی و اعلام کرد که نمی تواند هدایت پرسپولیس را برعهده گیرد و در نتیجه مذاکرات ما با این مربی به نتیجه نرسید.

اریکسون برای احترام به ما به کیش آمد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص مذاکراتش با اریکسون نیز اظهار داشت: پس از عذرخواهی دنیزلی از اریکسون خواستیم که برای مذاکره به ایران بیاید و او نیز به احترام ما برای انجام مذاکرات به جزیره کیش آمد و حتی اگر من از وی می‌خواستم به تهران بیاید این کار را نیز انجام می‌داد.

گلایه اریکسون از رسانه‌های ایرانی

وی با اشاره به مطالبی که در برخی از رسانه‌ها پیرامون مبلغ قرارداد اسون گوران اریکسون مطرح شده است، گفت: آقای اریکسون در خصوص مطالبی که در مورد مبلغ قرارداد وی در برخی از رسانه‌های ایرانی مطرح شده است به شدت گله‌مند بود و اظهار داشت: "چگونه ممکن است که هنوز من با شما مذاکره‌ای انجام نداده‌ام اما مبلغ یک میلیون پوند برای قرارداد من با باشگاه پرسپولیس در برخی از رسانه‌های ایرانی مطرح شده است؟"

اریکسون تا پایان هفته به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ می‌دهد

رویانیان تاکید کرد: ما با اریکسون مذاکرات خوبی را انجام دادیم و قرار است که ایشان حداکثر تا پایان هفته آینده تصمیم خود را اعلام کند. البته مبلغ مورد نظر ما برای قرارداد ایشان، با توجه به اشلی که در باشگاه داریم زیر یک میلیون پوند است اما رقم مورد درخواست ایشان بالاتر از یک میلیون پوند است. علاوه براین ما از اریکسون خواسته‌ایم تعداد دستیارانش را که می‌خواهد با خود به ایران بیاورد، کمتر کند.

مذاکره با دو مربی بزرگ دیگر در روزهای آینده

وی همچنین افزود: صحبت‌هایی در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود که ما با اریکسون به توافق قطعی رسیده‌ایم و یا اریکسون در یکقدمی پرسپولیس است اما این مسائل به هیچ عنوان صحت ندارد. ما منتظر پاسخ ایشان هستیم، ضمن اینکه قرار است در روزهای آتی مذاکراتی را با دو مربی بزرگ دیگر نیز انجام دهیم تا بهترین انتخاب را برای هدایت تیم پرسپولیس در فصل آینده داشته باشیم.

گلایه از گزارشگر دیدار استقلال - شاهین

رویانیان در ادامه ضمن انتقاد شدید از برخی از برنامه‌های تلویزیونی و همچنین گزارشگر دیدار تیم‌های استقلال و شاهین بوشهر اظهار داشت: استقلال تیم بزرگی بوده و من برای این تیم احترام و هوادارانش احترام زیادی قائلم. من برد این تیم را تبریک می‌گویم اما در جریان بازی دیروز برخی از تماشاگران که معلوم هم نیست جزو هواداران استقلال باشند در جریان بازی به توهین به سرمربی تیم ما پرداختند.

وی افزود: نکته قابل تامل این بود که گزارشگر بازی در این لحظات سکوت معناداری کرد تا توهین آنها به سرمربی تیم ما به وضوح از گیرنده‌های تلویزیونی شنیده شود و بعد هم با خنده‌ای معنادار به گزارش خود ادامه داد. آنگاه همان فرد در برنامه‌ای به ریشه یابی مشکلات اخلاقی پرداخته و آن را ناشی از فقر فرهنگی می‌داند. آیا انجام چنین کاری منافات با ادعاهای ایشان در خصوص پرداختن به مشکلات اخلاقی ندارد؟ پس معنی فقر فرهنگی چیست؟

به بزرگنمایی زشتی‌ها و امور ضداخلاقی می‌پردازند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: چرا وقتی استیلی مربی اخلاق سال می‌شود به آن کمتر پرداخته می‌شود و یا چرا وقتی عکس سردار شهید مقدم روی پیراهن‌های بازیکنان ما در بازی با سایپا چاپ شده و از آن به شهید غدیر یاد می شود، به آن کمتر اشاره و توجه می‌شود؟ چرا به دنبال چنین چیزهای اخلاقی نیستیم و به بزرگنمایی زشتی‌ها و امور ضداخلاقی می‌پردازیم؟

جوی به آلودگی فضای حاکم بر فوتبال ندیده‌ام

وی همچنین تاکید کرد: در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اریکسون صحبت شده و گفته می‌شود که وی مشکلات اخلاقی دارد. چگونه می‌توان در خصوص فردی که حضور ندارد، این چنین قضاوت و اظهارنظر کرد؟ آیا این موضوع مغایرتی با موازین شرعی و اخلاقی ما ندارد؟ بدین شکل دم از اخلاق و اخلاقگرایی می‌زنیم؟ در 30 سالی که من در صنوف مختلف به کشورم با افتخار خدمت کرده‌ام جوی به آلودگی فضای حاکم بر فوتبال ندیده‌ام.

رویانیان در خصوص اینکه برخی به وی می‌گویند دلیل اینکه اینقدر در برخی از برنامه‌های صداوسیما به حاشیه سازی در خصوص پرسپولیس پرداخته می‌شود این است که ضرغامی استقلالی است، تاکید کرد: این صحبت‌ها که از سوی برخی‌ها در خصوص استقلالی بودن آقای ضرغامی برای توجیه کارهای‌شان مطرح می‌شود به هیچ وجه درست نیست. من ایشان را از نزدیک و به خوبی می‌شناسم و شخصیت ضرغامی فراتر از این موضوعات بی‌ارزش است که توسط بعضی‌ها مطرح می‌شود. ایشان به پرسپولیس نیز علاقه دارند و از نظر وی استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند.

کد خبر 152122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز