رئیس دستگاه قضا گفت: متأسفانه عده‌ای که منافع‌شان ظاهرا در خطر است تلاش می‌کنند با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای رسانه و فضای عمومی کشور را آلوده کنند تا شاید جوانب مسئله روشن نشود.

صادق لاریجانی

آیت‌الله آملی لاریجانی با انتقاد از مواضع برخی مسئولان اجرایی کشور نسبت به نحوه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: کار قوه قضاییه، قانونی است و شعاری نیست که با یک کلمه و جمله تمام بکنیم بلکه باید ابعاد مسئله بررسی شود تا به کسی هم ظلم نشود و از طرفی هم بحث حقوق ملت مطرح است که باید استیفای حقوق مردم بشود.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای که منافع‌شان ظاهرا در خطر است تلاش می‌کنند با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای رسانه و فضای عمومی کشور را آلوده کنند تا شاید جوانب مسئله روشن نشود.

وی ادامه داد: این افراد یک روز برخی را تطهیر می‌کنند و روز دیگر عده‌ای را مقصر محسوب می‌کنند اما گویا نمی‌دانند که ما یک دستگاه قضایی هم در کشور داریم که مسئول رسمی رسیدگی است و جای رسیدگی در روزنامه‌ها و مصاحبه‌ها نیست و لذا باید بدانند که دستگاه قضایی مقهور این جوسازی‌ها نخواهد شد.

این سخن رئیس دستگاه قضا ناظر به مصاحبه اخیر مهم‌ترین چهره رسانه‌ای دولت با روزنامه توقیف شده اعتماد است که در آن مسائلی را درخصوص قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی ابراز داشته بود.

آملی لاریجانی گفت: بارها گفته‌ام که اگر بنا باشد دستگاه قضایی براساس این فضاسازی‌ها کار کند باید هر روز یک طرف بچرخد درحالی‌که مسیر قانونی ما روشن است و رسیدگی‌ها براساس مطالبی که از خود متهمان به دست می‌آید و براساس قراین و مستنداتی که وجود دارد و کم هم نیست به‌صورت همه جانبه خواهد بود و در هر مرحله هم امیدواریم به اندازه کافی مسئله شفاف باشد که بتوانیم به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس قوه قضاییه که پیش از این هم چندباری به‌دلیل مداخله و عیب جویی برخی مقامات دولتی کشور در این پرونده زبان به انتقاد گشوده بود، تصریح کرد: همه باید بدانند که ما نمی‌توانیم از مسئله رسیدگی به این پرونده کوتاه بیاییم. دیروز 201 نماینده مجلس نیز در بیانیه‌ای ‌از قوه قضائیه حمایت کردند.

کد خبر 152067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز