همشهری‌آنلاین: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر کاهش سهمیه تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا شوک بزرگی برای آبی‌های پایتخت بود. در حالی که گمان می‌رفت سه تیم به طور مستقیم و یک تیم از طریق پلی‌آف امکان حضور در مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا را دارند (1+3) اما آخرین تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا صعود مستقم دو تیم و حضور دو تیم در پلی‌آف (2+2) بود.

به گزارش همشهری آنلاین، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا با واکنش‌های مسئولان فدراسیون کشورمان و همچنین سرمربی استقلال همراه بود.

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر با تائید این موضوع به خبر گفت: واقعا ناراحت هستیم. عجیب بود که این اتفاق افتاد. با این وضعیت استقلال و ذوب آهن باید به پلی آف بروند. 

مهدی تاج نائب رئیس فدراسیون فوتبال نیز گفت: کمیته اجرایی AFC سه سهمیه قطعی ایران را نپذیرفت.

وی درباره اینکه چرا با وجودی که روز گذشته اعلام شد، ایران صاحب ۳ سهمیه قطعی در لیگ قهرمانان آسیاست امروز این سهمیه به دو سهمیه قطعی کاهش یافت اظهار داشت: روز گذشته دوستان ما از مالزی خبر دادند کمیته مسابقات ۳ سهمیه ایران را مصوب کرده اما این موضوع باید در کمیته اجرایی AFC تصویب می‌شد که در جلسه امروز کمیته اجرایی با ۵۹۴ امتیاز سهمیه ایران را به ۲ سهمیه قطعی و ۲ سهمیه پلی‌آف کاهش یافت.

مهدی تاج به فارس گفت: این روند در فوتبال وجود دارد و ما هم در فدراسیون پس از مصوب کردن یک تصمیم باید آن را در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کنیم.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران نیز در نشست خبری پیش از بازی با شاهین بوشهر به خبرنگاران اعلام کرد: سهمیه ایران به 2.5 کاهش پیدا کرده است.

بدین ترتیب قهرمان لیگ برتر (سپاهان) و جام حذفی (پرسپولیس) مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند و استقلال به عنوان نایب قهرمان لیگ باید در مرحله پلی آف شرکت کند تا بتواند جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. علاوه بر استقلال، ذوب آهن هم باید در پلی آف شرکت کند.

مظلومی در ادامه این نشست با بیان اینکه یک سهمیه دیگر از ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش پیدا ادامه داد: متاسفانه AFC این تصمیم را گرفته و ما باید در پلی آف بازی کنیم. نگران این مسئله نیستم. السد قطر هم از مرحله پلی آف به لیگ قهرمانان آسیا آمد و قهرمان شد. از این پس باید جام حذفی را جدی بگیریم. یک تیم با 4 بازی قهرمان حذفی شد و حالا به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شود ولی ما باید در پلی آف بازی کنیم.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 شد یعنی دو تیم به صورت مستقیم به این رقابت‌ها می روند و دو تیم نیز راهی پلی آف رقابت‌ها خواهند شد.

مهمترین نظرات درباره کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا در یک نگاه

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر

  • واقعا ناراحت هستیم. عجیب بود که این اتفاق افتاد. با این وضعیت استقلال و ذوب آهن باید به پلی آف بروند



مهدی تاج نائب رئیس فدراسیون فوتبال

  • کمیته اجرایی  AFC سه سهمیه قطعی ایران را نپذیرفت
  • کمیته اجرایی با ۵۹۴ امتیاز سهمیه ایران را به ۲ سهمیه قطعی و ۲ سهمیه پلی‌آف کاهش داد




پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهرانی

  • متاسفانه AFC این تصمیم را گرفته و ما باید در پلی آف بازی کنیم. نگران این مسئله نیستم. السد قطر هم از مرحله پلی آف به لیگ قهرمانان آسیا آمد و قهرمان شد
  • یک تیم با 4 بازی قهرمان حذفی شد و حالا به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شود ولی ما باید در پلی آف بازی کنیم

 

کد خبر 152064
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز