چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد چین در سه ماهه سوم سال 2011 با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شده‌است.

china-smartphone-market

به گزارش وال استریت ژورنال، عرضه تلفن همراه هوشمند در این دوره در چین با 58 درصد افزایش در مقایسه با سه ماهه دوم، به 24 میلیون دستگاه رسیده‌است. این درحالی است که در آمریکا این میزان با 7 درصد افت نسبت به سه ماهه دوم به 23 میلیون کاهش یافته‌است.

تام کنگ، یکی از تحلیل‌گران شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics می‌گوید افزایش تعداد اپراتورهای موبایل در چین به همراه عرضه گوشی‌های هوشمند، همراه با سیم‌کارت توسط آن‌ها یکی از عوامل افزایش تقاضا در چین است.

گوشی‌های پیشرفته و گران قیمتی نظیر آی‌فون شرکت اپل از یک سو و گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت تر نظیر دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید از سوی دیگر دلایل افزایش طرفداران در این بازار است.

در سه ماهه سوم امسال شرکت نوکیا با 29 درصد سهم عرضه کننده اول گوشی‌های هوشمند در چین بوده‌است. در فاصله بسیار کمی از نوکیا دو شرکت سامسونگ و اپل قرار دارند.

این در حالی است که خبرهای غیر رسمی در مورد عرضه مدل CDMA آی‌فون 4S در چین اعلام شده‌است. گوشی‌های CDMA براساس شبکه‌های موبایل اپراتورها کار می‌کند و از نظر ساختار نیاز به سیم‌کارت ندارند.

در صورت عرضه گوشی CDMA آی‌فون در چین که بسیار ارزان‌تر از مدل‌های GSM‌ است، پیش‌بینی می‌شود اپل بازار چین را در اختیار گیرد.

کد خبر 152018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز