همشهری آنلاین: معاون حقوقی رییس‌جمهور تاکید کرد که هیات دولت قصدی برای دفاع از «جوانفکر» ندارد. او هم‌چنین با اشاره به حرف‌و حدیث‌های مطرح شده درباره آزادسازی ارائه قلیان در قهوه‌خانه‌ها، تصویب چنین طرحی در هیات دولت را تکذیب کرد.

فاطمه بداغی در حاشیه همایش ملی توانمندسازی خانواده با بیان اینکه هیات دولت برای دفاع از «علی‌اکبر جوانفکر» اقدامی انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: تمام افراد در برابر قانون برابر هستند و هیات دولت قصدی برای دفاع از جوانفکر ندارد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور هم‌چنین در پاسخ به سوالی، با بیان اینکه پیشنهاد آزاد شدن ارائه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و اماکن عمومی پیشنهادی بود که در کمیسیون فرهنگی دولت ارائه و رد شده است، گفت: هیات دولت مصوبه‌ای مبنی بر آزاد شدن ارائه قلیان در قهوه‌خانه‌ها نداشته است و این موضوع را تکذیب می‌کنم. همچنین وزارت بهداشت هم هیچ پیشنهادی در این زمینه ارائه نکرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر سرنوشت لایحه فرزند خواندگی در مجلس عنوان کرد: این لایحه به خاطر اشکالات شورای نگهبان متوقف مانده و اخیرا هم پیگیری‌هایی برای رفع مشکل آن انجام داده‌ایم اما نتیجه این پیگیری‌ها هنوز مشخص نیست و سرنوشت لایحه را باید از مجلس جویا شد.

به گفته وی چند لایحه در دولت در زمینه حقوق شهروندی در حال تدوین هستند و هنوز لایحه مشخصی در این زمینه به اتمام نرسیده است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در ادامه درباره برنامه‌های دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: تدابیر متعددی در بحث بیمه‌های تامین اجتماعی اندیشیده شده است که در درازمدت می‌تواند در کاهش آسیب‌هایی که متوجه این زنان است موثر باشد.

بداغی در ادامه با اشاره به آمار یک و نیم میلیون نفری زنان سرپرست خانوار که توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت پوشش قرار دارند، گفت: تعداد زیادی از این زنان هم تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نبوده و نیازمند هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دو اولویت در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: یکی رویکرد توانمندسازی این زنان با تاکید بر مهارت‌آموزی است و دیگری تشکیل تعاونی‌های انبوه با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک این زنان است.

بداغی در با اشاره به زنان سرپرست خانواری که به مشاغل نامناسب از جمله دست‌فروشی مشغول هستند عنوان کرد: اقدامات اخیر دولت در بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد سرمایه برای این زنان و گسترش توانمندی‌ها برای رفع این معضل مورد توجه قرار گرفته و این مساله در قالب برنامه پنجم توسعه هم پیگیری می‌شود.

 

کد خبر 151869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز