همشهری آنلاین: چهار عضو شورای نظارت بر باشگاه آژاکس آمستردام سرمربی پیشین بایرن مونیخ را به مدیریت باشگاه برگزیده‌اند؛ نامزدی که یوهان کرایف، اسطوره‌ فوتبال هلند، مخالف انتخاب او بود. این تصمیم "کودتایی" بر ضد کرایف خوانده می‌شود.

یوهان کرایف

سرمربی پیشین پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان به باشگاهی در هلند بازگشت که در میان دیگر رقیبان هم‌وطن، بیشترین مقام قهرمانی را در ویترین افتخارات خود دارد. لوئیز فان‌گال که به "ژنرال" مشهور است، از سوی شورای نظارت باشگاه آژاکس آمستردام و علیرغم میل "پادشاه یوهان" (کرایف) به این مقام برگزیده شده است.

ادگار داویدز، هافبک رنگین‌پوست تیم‌هایی چون آژاکس، اینتر و یوونتوس که با عینک نارنجی و موهای بافته در زمین از دیگر بازیکنان متمایز بود، یکی از اعضای شورای نظارت است. این شورا از قرار بدون هماهنگی با کرویف به خانه‌ ییلاقی فان‌گال در پرتغال رفته و با او مذاکره کرده است.

کرایف ۶۴ ساله که برای جشن تولد دخترش به بارسلونا رفته است، دیر از ماجرا خبردار شده است. شورا اما می‌گوید که همه چیز با هماهنگی قبلی صورت گرفته است. ظاهرا اعضای شورای نظارت با کاندیدای مورد نظر کرایف برای تصدی پست مدرعاملی آژاکس مخالف بوده‌اند و کرایف هم با پیشنهادهای بعدی شورا. حال فان‌گال، آن‌طور که شورای نظارت می‌گوید، برای جلوگیری از اتلاف وقت بیشتر به این سمت برگزیده شده است.

یوهان کرایف تمایل داشت که مارکو فان‌باستن، مهاجم و سرمربی پیشین آژاکس به مدیرعاملی این باشگاه برگزیده شود. فان‌باستن در ماه اکتبر (۲۰۱۱) اما این پیشنهاد را رد کرد.

تصمیمی که شورای نمایندگان را هم شوکه کرد

گزینش فان‌گال به مدیرعاملی باشگاه آژاکس را تنها شورای نمایندگان اعضای باشگاه می‌تواند لغو کند. جالب این‌که این شورا هم از طریق رسانه‌ها از جریان با خبر شده است. شورای نمایندگان اعضای باشگاه قرار بود در ابتدا در جریان تلاش‌ها برای حل اختلاف کرایف با دیگر اعضای شورای نظارت قرار بگیرد.

فان‌گال خود دو هفته پیش از مذاکرات "مخفی" با مسئولین آژاکس به رسانه‌های هلندی گفته بود که مادامی که کرایف در شورای نظارت بر آژاکس نشسته، علاقه‌ای به فعالیت در این باشگاه ندارد.

"ژنرال" از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ سرمربی‌گری آژاکس را بر عهده داشت و در سال ۱۹۹۵ به همراه این تیم بر قله‌ جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا (چمپیونزلیگ) ایستاد. فان‌گال یک سال هم مدیریت فنی این باشگاه را بر عهده داشت.

فان گال


به نام آژاکس، به کام بایرن

به گزارش دویچه‌وله،‌ بایرن مونیخ آلمان آخرین ایستگاه لوئیس فان‌گال بود. این سرمربی به دلیل کسب نتایج ضعیف تیمش در فصل گذشته (۲۰۱۰ - ۲۰۱۱) پیش از پایان قرارداد (ژوئیه ۲۰۱۲) از سمت خود برکنار شد. از آن‌جایی که فان‌گال با داشتن قرارداد معتبر، از سوی مسئولین بایرن کنار گذاشته شد، هم‌چنان بخشی از حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت می‌کند.

اگر گزینش این مربی ۶۰ ساله بدون تغییر باقی بماند، وی حداکثر از آغاز سال آینده‌ میلادی (۲۰۱۲) کار خود را آغاز خواهد کرد. این مربی بدین ترتیب باید گفت‌وگوها برای پایان قطعی قرارداد با بایرن مونیخ را آغاز کند.

هم‌زمان با صحبت‌ها بر سر پیوستن فان‌گال به آژاکس، در مورد تغییرات دیگری در بدنه‌ مدیریتی این باشگاه نیز اخباری منتشر شده است. در این میان احتمالا مدیر مالی و مدیر ورزشی باشگاه نیز تغییر خواهند کرد.

 

کد خبر 151471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز