گروه اقتصادی: راه آهن پرحاشیه اصفهان - شیراز سرانجام با بهره‌برداری از ایستگاه شیراز به خط پایان رسید.

به گزارش همشهری، با وجود گذشت بیش از دو سال از افتتاح نمایشی راه‌آهن اصفهان- شیراز با افتتاح ایستگاه شیراز، این مسیر ریلی هم‌اکنون شاهد عبور تنها دو رام قطار در روز است که به مقاصد تهران و مشهد صورت می‌گیرد.

معاون امور مسافری راه‌آهن در این باره به همشهری گفت: در حال حاضر برنامه حرکت قطارها در 5 روز ابتدایی هفته به‌سمت تهران برقرار شده است که در همین روزها قطار برگشت نیز به سمت شیراز حرکت می‌کند.

منصور عرب یارمحمدی افزود: در روزهای چهارشنبه هر هفته از این ایستگاه حرکت یک رام قطار به سمت مشهد برقرار است که این قطار در روز جمعه از مبدأ مشهد وارد ایستگاه شیراز می‌شود.

وی افزود: قطارهای مسیر رفت و برگشت تهران- شیراز در اصفهان هم مسافرگیری می‌کنند. مدیرعامل شرکت راه آهن هم با اشاره به برقراری حرکت 12 رام قطار در ایستگاه شیراز گفت: این میزان حرکت از حدود سه هفته پیش به‌طور آزمایشی شروع شده بود که طی روزهای گذشته به‌صورت رسمی برقرار شده است.

به گفته عبدالعلی صاحب محمدی از زمان افتتاح این مسیر در سال 88 حرکت یک رام قطار در هفته برقرار شد که این تعداد در نیمه دوم سال 89 به سه رام در هفته و سپس به‌صورت روزانه افزایش یافت.

وی با تأکید بر اینکه از زمان افتتاح تا‌کنون حرکت قطار در این مسیر برقرار بوده است، خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح رسمی ایستگاه شیراز، قطار خودروبر هم به قطارهای مسافری موجود در این مسیر اضافه شد تا امکان حمل خودروی مسافران تهران و کاشان نیز فراهم شود.

صاحب محمدی خاطرنشان کرد: تا‌کنون امکان حمل بار از ایستگاه شیراز ایجاد نشده ولی شرکت راه‌آهن آمادگی شناسایی مبادی بار جهت تردد قطارهای باری در این مسیر را هم دارد.

کد خبر 151317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز