همشهری‌آنلاین: صعود غیررسمی تیم ملی فوتبال کشورمان، درخشش علی‌دایی و داستان علی‌پروین و سایه، تاریخ ال‌کلاسیکو، روز سرنوشت برای شیث و نصرتی، راز عجیب فتح الله زاده و معرفی پردرآمدترین باشگاه‌های دنیا از مهمترین اخبار دنیای فوتبال در 24 آبان بود.

همشهری‌آنلاین تلاش می‌کند در ساعت 24 هر روز مروری بر مهمترین اخبار دنیای فوتبال داشته باشد. مهمترین اخبار فوتبالی 24 آبان ماه به نقل از خبرگزاری مهر، ایسنا، فارس، ایرنا و سایت گل به شرح زیر است:

* اندونزی یک - ایران 4؛ صعود غیررسمی تیم ملی
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری پرگل مقابل اندونزی در چارچوب هفته پنجم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در آستانه راهیابی به مرحله چهارم این مسابقات قرار گرفت.

* درخشش علی دایی و داستان علی پروین و سایه
تیم پیشکسوتان ایران در یک بازی جذاب با نتیجه 5 بر 2 بر تیم پیرمردهای لهستان غلبه کرد. علی دایی در این دیدار بهترین بود و با زدن 4گل پیروزی تیمش را رقم زد.
علی پروین کاپیتان تیم پیشکسوتان در نیمه نخست این مسابقه در بیشتر دقایق بازی در جای خود ایستاده بود و دوندگی نمی کرد. پس از تعویض او در بین دو نیمه یکی از تماشاگران از بهروز رهبری فرد پرسید که چه کسی پروین را تعویض کرده است که رهبری فرد در پاسخ گفت: خود علی آقا گفت چون سایه جایی که من ایستاده بودم رفت من را تعویض کنید.
ترکیب تیم پیشکسوتان ایران: احمدرضا عابدزاده، محمد پنجعلی، یحیی گل محمدی، مرتضی فنونی زاده، کریم باقری، علی پروین، حمید درخشان، مجید نامجو مطلق، محمد حسن انصاری فرد، حمید استیلی و علی دایی.
تعویض‌ها: پژمان جمشیدی، نیما نکیسا، سیروس دین محمدی، بهروز رهبری فرد، ادموند بزیک و محمد مومنی
رضا حسن زاده و رضا رجبی دو پیشکسوت استقلال و تیم ملی در این بازی فرصتی برای حضور در مسابقه را پیدا نکردند.

* سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا: ایران به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی صعود کرد
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از صعود ایران به مرحله پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل خبر داد.

* کریمی شرایط حضور در بازی و تمرینات گروهی را دارد
پزشک تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه علی کریمی از روز سه شنبه شرایط حضور در مسابقه را دارد، گفت: علی عسگر تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس است.

* تاریخ ال‌کلاسیکو مشخص شد
فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد دیدار ال‌کلاسیکو بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا شنبه 10 دسامبر 2011 (19 آذرماه 1390) برگزار خواهد شد.

* کاپلو" رویای "بکهام" را خراب کرد
"فابیو کاپلو"، سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلستان برنامه‌ای برای استفاده از "دیوید بکهام" در رقابت‌های یورو 2012 که تابستان آینده در لهستان و اوکراین برگزار می‌شود، ندارد.

* بانوان محجبه اندونزی با پرچم ایران در ورزشگاه
بانوان محجبه اندونزی با پرچم ایران در ورزشگاه جاکارتا تیم ملی کشورمان را تشویق می‌کردند.

* حسن‌زاده: ظاهرا شیث رضایی بعد از ندامت‌نامه‌‌اش قوت‌قلب گرفته است
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره احتمال شکایت شیث رضایی به مراجع دیگر پس از اعلام رای کمیته انضباطی گفت: ظاهرا شیث رضایی بعد از ندامت‌نامه خود قوت قلب گرفته که چنین حرف‌هایی زده می‌شود.

* در یک نظرسنجی سراسری مشخص شد: کاسیاس؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال اسپانیا
پس از سه ماه نظرسنجی سراسری از طرق مختلف میدانی، اینترنتی و تلفنی، ایکر کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال اسپانیا معرفی و شناخته شد.

* فتح الله زاده از راز برد پرسپولیسی‌ها پرده برداشت
علی فتح‌الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: برای اولین بار موردی را از دیداری که البته حجازی سرمربی استقلال نبود و پرسپولیس مقابل ما 9 نفره شد و بازی با تساوی به پایان رسید می گویم. دخالت مستقیم فائقی باعث آن نتیجه شد و وی اجازه نداد تا استقلال بعد از 9 نفره شدن پرسپولیس به برتری برسد.

* شوخی پلاتینی: کاش می‌توانستم مانع رسیدن مسی به توپ طلای امسال شوم
در صورتی که مسی سومین توپ طلای پی‌درپی‌اش را کسب کند با رکورد پلاتینی برابری خواهد کرد به همین دلیل پلاتینی در اظهارنظری غیرجدی گفت: کاش می‌توانستم مانع رسیدن مسی به توپ طلای امسال شوم.

* لئوناردو: بکام هیچ تضمینی برای حضور در ترکیب اصلی نخواسته است
مدیر فنی پاری سن ژرمن اعلام کرد ستاره 36 ساله لس آنجلس گلکسی برای حضور در ترکیب اصلی پاری سن ژرمن هیچ تضمینی نخواسته است.

* حکم نصرتی و شیث امروز چهارشنبه اعلام می‌شود
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم محرومیت محمدنصرتی و شیث رضایی دو بازیکن خاطی پرسپولیس را امروز چهارشنبه اعلام خواهد کرد.  از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که محرومیت رضایی تا آخر لیگ سال آینده است و نصرتی هم 6 ماه محروم شده است. با این حال باید منتظر حکم کمیته انضباطی باشیم.

* رئال مادرید، پردرآمدترین باشگاه دنیا
لیست پردرآمدترین تیمهای اروپایی در فصل 11-2010 بدین ترتیب است:
1- رئال مادرید (480 میلیون یورو) 
2- بارسلونا (447 میلیون یورو)
3- منچستریونایتد (367 میلیون یورو)
4- آرسنال (283 میلیون یورو)
5- میلان (228 میلیون یورو)
6- اینتر (217میلیون یورو)

کد خبر 151203
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز