همشهری آنلاین: مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سیستم آموزش فوتبال ایران مشکل دارد و بدون آموزش دادن از بازیکن مدرک لیسانس می‌خواهیم.

وحید هاشمیان یکشنبه در مشهد در جریان همایش اخلاق در فوتبال گفت: بازیکن حرفه‌ای از دل یک باشگاه و فوتبال حرفه‌ای بیرون می‌آید. نمی‌توان از بازیکن آن چیزی را توقع داشت که درباره آن آموزش ندیده است.

وی افزود: این روزها فقط درباره پول و قرارداد صحبت می‌شود، در حالی که در همه جای دنیا غیر از کره شمالی که کم و بیش فوتبالیست‌ها پول می‌گیرند و این به تنهایی به معنای حرفه‌ای‌گری نیست. مشکل اصلی این است که ما از کسی که دوره راهنمایی و دبیرستان را پشت سر نگذاشته است، مدرک لیسانس می‌خواهیم.

مهاجم پرسپولیس ادامه داد: اینجا برخلاف اروپا است و همه چیز از پائین به بالا دیده می‌شود. در حالیکه حرفه‌ای‌گری از بالا به پائین منتقل خواهد شد. در اروپا از مدیر گرفته تا مربی و بازیکن آموزش می‌بینند. در آنجا بعد از تمرین باید روی کارهایت تمرکز و یکسری اصول را رعایت کنی. در اینجا قبل و بعد از تمرین کسی به فوتبال کاری ندارد و افراد تازه وقتی پیشکسوت می‌شوند، حسرت می‌خورند و همه اینها نشان می‌دهد، سیستم آموزشی فوتبال ما مشکل دارد.

به گزارش فارس، ملی پوش سابق کشورمان اضافه کرد: در ایران بازیکن حتی وقتی که به تیم ملی می‌رسد، یک برگه کاغذ درباره سوابقش ندارد. پس ضعف و قوت فنی و اخلاقی بازیکن چگونه باید مشخص شود. اینکه کجا بوده و چه مسائلی را پشت سر گذاشته است. حتی اخطاری که بازیکن در رده‌های پایه گرفته است، باید معلوم شود که فنی بوده یا اخلاقی. در اینجا استفاده از روانشناس هم گاهی یک ژست است، در حالی که در تیم‌های پایه بیشتر به این مسئله نیاز است، چون شخصیت بازیکن در این دوره شکل می‌گیرد.

کد خبر 151094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز