دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران زیباترین تعامل بین انسان‌ها را در جهان امروز، تعامل فرهنگی، انتقال تجربیات و ارزش‌ها دانست.

به ‌گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری عصر دوشنبه در مراسم بیست و چهارمین دوره معرفی کتاب سال جمهوری‌ اسلامی ایران، با بیان اینکه" پایه و بنیان اصلی حرکت انبیای الهی فرهنگ و علم بوده است" افزود: علم و فرهنگ فضایی ایجاد می‌کند که همه انسان‌ها می‌توانند با آرامش و احساس اطمینان در آن تنفس و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مراسم بیست‌ و چهارمین دوره ‌معرفی کتاب سال و چهاردهمین دوره جایزه جهانی کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور رییس جمهوری،" غلامعلی حداد عادل " رییس مجلس شورای اسلامی،نمایندگانی ‌از کشورهای‌ خارجی مقیم‌ تهران ‌و جمعی ‌از اندیشمندان ایرانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

رییس جمهوری،بشر امروز را بیش‌ از هر چیز نیازمند به" بازگشت به فرهنگ" دانست و تصریح کرد ، آن چیزی که ‌مشکلات بشر را حل و او را برای نیل به قله‌های تعالی و کمال کمک خواهد کرد ، ارتقای فرهنگ، دانش و مسایل فرهنگی است.

احمدی نژاد تاکید کرد ، بشر امروز بیش از آنکه به سلاح هسته‌ای و بمب و مسایل مزورانه نیاز داشته باشد ، به اندیشه‌های متعالی نیاز دارد.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه" انقلاب اسلامی ایران در بستر فرهنگ شکل گرفت و پیام آن نیز فرهنگی است "، اظهار داشت : توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز با چنین نگرشی بر پایه فرهنگ ، دانش و علم استوار است.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز" کتاب هنوز حرف اول را می‌زند"،گفت : با وجود پیدایش انواع و اقسام روش‌های ایجاد شده هنوز کتاب زیباترین ، دوست داشتنی‌ترین و صمیمی‌ترین یار انسان‌ها و حلقه ارتباطی بین آنهاست که باید آن را گرامی بداریم و ترویج کنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : امروز اهتمام به تالیف و ترجمه و برقراری ارتباط بین اندیشه‌ها از طریق کتاب روزافزون است.

رییس جمهوری با تشکر از اندیشمندان ، مولفان ، ناشران، مترجمان و همه دست اندرکاران امور مربوط به کتاب و کتابت که دل در گرو ایجاد فضای فرهنگی در کشور و جهان دارند، خاطرنشان کرد : تجلیل یک علامت ، عرض ارادت و ابراز احترام به همه دست اندرکاران کتاب و اندیشمندان فرهنگ ،میهن عزیز و سایر ملل است .

احمدی نژاد تصریح کرد ، وقتی وارد حوزه فرهنگ می‌شویم مرزهای جغرافیایی و سیاسی برداشته می‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه انسان‌ها دارای اندیشه‌ها وفطرت‌های پاک الهی هستند، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد گسترش حوزه بررسی و مشارکت دانشمندان و متفکران در عرصه انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

کد خبر 15062

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز