دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: زن هنرپیشه با معرفی خود به‌عنوان وکیل، کارمند نهادهای دولتی و مسئول مؤسسه‌های خیریه دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.

متهم

10 خرداد امسال مرد میانسالی به کلانتری 113 تهران رفت و از زن جوانی به اتهام کلاهبرداری 17میلیون تومانی شکایت کرد. این مرد مدعی بود زن جوان که اشرف نام دارد به بهانه اینکه یک مؤسسه خیریه دارد و قصد دارد برای افراد بی‌بضاعت جهیزیه تهیه کند، مبلغی از او کلاهبرداری کرده و متواری شده است.با اظهارات این مرد، تحقیقات برای شناسایی زن کلاهبردار شروع شد اما هنوز مدت زیادی از نخستین شکایت نگذشته بود که چند شکایت مشابه دیگر هم در اختیار پلیس قرار گرفت. یکی از مالباختگان که راننده آژانس بود، گفت: چند بار اشرف به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد و هر بار که او را به مقصدش می‌رساندم، مبلغی بیشتر از کرایه‌اش به من می‌داد.

یک روز که او سوار ماشینم شده بود سر صحبت را باز کرد و گفت که کارمند یکی از نهادهای دولتی است و چند مؤسسه خیریه را اداره می‌کند. من هم درباره مشکلات زندگی‌ام به او گفتم و اینکه پسرم در جست‌وجوی یک کار مناسب است. زن جوان وقتی حرف‌هایم را شنید، گفت می‌تواند با نفوذی که دارد پسرم را در بانک استخدام کند اما مدعی شد که برای این کار باید مبلغی را هزینه کنم. من هم 3میلیون تومان به او دادم اما زن جوان بعد از دریافت پول ناپدید شد و دیگر او را ندیدم.

یکی دیگر از مالباختگان نیز مدعی شد: ‌اشرف خودش را فوق‌دکترای حقوق! معرفی کرد و مدعی شد که یک وکیل حرفه‌ای است. این زن برای پیگیری یک پرونده قضایی 5میلیون تومان از من گرفت و پس از آن فراری شد.با افزایش شکایت‌ها، جست‌وجوی پلیس برای یافتن ردی از زن کلاهبردار وارد مرحله‌ای تازه شد. مأموران به چهره‌نگاری از این زن پرداختند و آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار را بررسی کردند اما سرنخی از او به‌دست نیاوردند. این درحالی بود که همچنان به شاکیان این زن افزوده می‌شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که بیشتر مالباختگان افرادی میانسال و کم‌سواد هستند که به‌راحتی فریب حرف‌های اشرف را خورده و در دام او گرفتار شده‌اند.

هنرپیشه خارجی

مأموران با شنیدن اظهارات مالباختگان و بررسی نحوه آشنایی آنها با زن کلاهبردار، به سرنخ‌هایی از این زن دست یافتند و با پیگیری سرنخ‌ها متوجه شدند که این زن یک هنرپیشه خارجی است که پیش از این نیز در یک فیلم تلویزیونی که از صدا و سیما پخش شده بود، بازی کرده است. با این اطلاعات ردیابی‌ها ادامه یافت و مدتی قبل کارآگاهان موفق شدند متهم را که تبعه یکی از کشورهای عربی است، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. متهم که اخلاص نام دارد بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد و گفت: از آنجا که مدتی هنرپیشه بودم به‌راحتی توانستم نقش کارمند یا وکیل را بازی کنم و طعمه‌هایم هم خیلی زود حرف‌هایم را باور کردند و فریب حرف‌هایم را خوردند.سرهنگ علی غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: در این پرونده تاکنون 12 مالباخته زن کلاهبردار را شناسایی کرده و از او شکایت کرده‌اند و دیگر شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 150545
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز