گروه شهری: با گذشت چند ماه از اجرای طرح استفاده از اتوبوس‌های خصوصی در سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران، هم‌اکنون بیش از 700 دستگاه اتوبوس ریالی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر، مشغول به فعالیت‌اند.

اگرچه در روزهای آغازین اجرای این طرح، سخن از ورود 700 دستگاه اتوبوس به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر در قالب 500 دستگاه اتوبوس ریالی و 200 دستگاه اتوبوس بلیتی بود، اما هم‌اکنون با استقبال شهروندان و سرمایه‌گذاران مختلف بیش از 700 دستگاه اتوبوس ریالی در کنار 200 دستگاه اتوبوس بلیتی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، میرخانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی ایرانیان با اعلام افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر گفت: هم‌اکنون 206 اتوبوسی که در اختیار شرکت متبوعش قرار دارد، روزانه در حدود 25 هزار مسافر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند که این رقم، تا 30 هزار مسافر در روز نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به افزایش تعداد اتوبوس‌های ریالی در خطوط مختلف تا پایان سال گفت: هم‌اکنون بیش از پنج شرکت تحت نظر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشغول به فعالیت هستند که با ظرفیت 700 دستگاه اتوبوس در حال فعالیت‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال این تعداد اتوبوس، تا 30 درصد افزایش یابد.

میرخانی با اعلام رعایت تمامی اتوبوس‌های ریالی از نرخ مصوب شورای شهر تهران افزود: تا پیش از این سازمان اتوبوسرانی در خط تجریش – آزادی اتوبوس ریالی با نرخ 200 تومان داشت که پس از آغاز به کار اتوبوس‌های ریالی توسط شرکت‌های خصوصی این نرخ به 150 تومان کاهش یافت.

وی از حمایت شرکت واحد اتوبوسرانی از راه‌اندازی خطوط جدید و ارائه خدمات بیشتر به شهروندان خبر داد و گفت: جالب است بدانید که در تمامی خطوطی که اتوبوس‌های ریالی مشغول به فعالیتند، عملکرد شرکت واحد نه‌تنها کاهش نیافته بلکه حتی گاهی بیشتر از اتوبوس‌های ریالی به جابه‌جایی مسافر می‌پردازند. به‌عنوان مثال هم‌اکنون در مسیر انقلاب – تجریش در حدود 20 اتوبوس ریالی به کار مشغولند و در کنار اتوبوس‌های ریالی، 17 اتوبوس بلیتی نیز به کار می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: این رویکرد علاوه بر افزایش جابه‌جایی مسافر و توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، امکان انتخاب را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا شهروندان عزیز بتوانند با سرعت و اطمینان بیشتر در سطح شهر به تردد بپردازند.

میرخانی در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در طول ساعات شبانه‌روز توسط اتوبوس‌های ریالی خبر داد و گفت: هم‌اکنون در بسیاری از خطوط حاشیه‌ای شهر، اتوبوس‌های ریالی تا ساعات 22 و 23 به جابه‌جایی مسافر مشغول هستند.

کد خبر 15050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز