مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با راه‌اندازی دیواره اسکواش در منطقه 21 و برنامه‌ریزی برای احداث مرکز استعدادیابی و کورت اسکواش در مناطق جنوبی، گام اول برای همگانی کردن این ورزش تفریحی از سوی شهرداری تهران برداشته شد.

ورزش

به گزارش شهرنوشت، نخستین فدراسیون اسکواش ایران در سال‌۱۳۵۳ بنیان نهاده شد، اما پس از یک سال منحل شد و در سال‌۱۳۷۲ دوباره در فدراسیون اسکواش به روی علاقه‌مندان گشوده شد. در این میان افزایش آمار مخاطبان ورزش اسکواش و میزبانی تهران در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی، ضرورت توجه بیشتر به توسعه زیرساختی این ورزش در نقاط مختلف شهر تهران را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ موضوعی که با ایجاد بسترهای توسعه اسکواش و آموزش مبانی این ورزش از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود.

راه‌اندازی دیواره اسکواش در منطقه21

راه‌اندازی دیواره اسکواش در غربی‌ترین نقطه شهر تهران را می‌توان نمونه یکی از همین برنامه‌های شهرداری عنوان کرد.

افسانه بیابانی مدیر ورزش بانوان شهرداری منطقه21 با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای دیواره اسکواش در غرب پایتخت گفت: «در فاز اول این طرح برای احداث این دیواره‌ها 3 نقطه در شهرک دریا، تهرانسر شرقی و پارک نیلوفر در حاشیه بزرگراه آزادگان درنظر گرفته شده است و درصورت استقبال شهروندان در سایر نواحی نیز اجرا خواهد شد.»

به گفته بیابانی، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند زیر نظر مربی‌ای که از سوی فدراسیون اسکواش در این محل فعالیت می‌کند آموزش ببینند و درصورت مستعد بودن برای ورزش قهرمانی به این فدراسیون معرفی می‌شوند.

مسعود سلیمانی، رئیس انجمن اسکواش شهرداری تهران نیز با اشاره به شیوه اجرای این بازی، تصریح کرد: «اسکواش با زدن سرویس آغاز و پس از برخورد به دیوار با زاویه‌ای معین وارد زمین سرویس می‌شود. هر بازیکن به‌طور یکی ‌در میان توپ را با راکت به دیوار روبه‌رو می‌زند و حریف باید آن را به همان دیوار برگرداند. ضربه‌ها باید با سرعت و زاویه‌‌ای زده شوند که حریف نتواند توپ را به دیوار روبه‌رو برگرداند. مسابقه اسکواش شامل 3 یا 5 گیم و هر گیم دارای ۱۱ امتیاز است.»

رئیس انجمن اسکواش شهرداری تهران به اقبال عمومی شهروندان نسبت به ورزش اسکواش اشاره و تصریح کرد: در طول ماه‌های گذشته انجمن اسکواش با همکاری شهرداران مناطق 22‌گانه تهران نسبت به گسترش این ورزش اقدام کرده است.

احداث کورت‌های شیشه‌ای در مناطق3 و 15

سلیمانی به اقدامات انجام شده برای توسعه ورزش اسکواش در سطح شهر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر احداث دیواره اسکواش در منطقه21، چهار‌کورت شیشه‌ای در منطقه15 و همچنین کورت اسکواش در منطقه3 راه‌اندازی شده است.

رئیس انجمن اسکواش شهرداری تهران به برنامه‌های توسعه‌ای در زمینه ورزش اسکواش اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کنیم تا با احداث مرکز استعدادیابی اسکواش در منطقه‌15 شهرداری تهران، این ورزش را از جنوب تا شمال تهران به شهروندان ارائه دهیم.

کد خبر 150221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز