سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در آستانه برگزاری نشست گروه 20 در فرانسه، معترضان فرانسوی در اعتراض به جهانی‌سازی و ناکامی نظام سرمایه‌داری تظاهرات کردند.

g20

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران فرانسوی در شهرهای کن و نیس تظاهرات کردند. شمار معترضان به بیش از 10هزار نفر می‌رسید. معترضان علیه فقر تظاهرات کردند و انضباط بیشتر بازارهای مالی و حفاظت بیشتر در سطح جهانی را خواستار شدند. در همین ارتباط حدود 2500پلیس نیز در حال حاضر در نیس و در فاصله حدود 30کیلومتری محل برگزاری این نشست برای حفظ امنیت نشست مستقر شده‌اند. این نشست عصر دیروز آغاز شد و قرار است آخرین تحولات بحران مالی و اقتصادی کنونی جهان در آن بررسی شود. این نشست چهارروزه خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی جهان بر این باورند که با توجه به تضعیف اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته اروپایی و آمریکایی و قدرت‌گرفتن اقتصادهای در حال ظهوری مانند چین و هند، تصمیمات مهم اقتصادی جهان را دیگر به جای گروه7 ،گروه20 اتخاذ خواهد کرد. اتحادیه اروپا و آمریکا قرار است ماه آینده نشست مشترکی داشته باشند تا نتایج نشست گروه20 را بررسی کنند.

ضرب‌الاجل به متحصنان لندنی

«شرکت لندن» که صاحب زمین‌های اطراف کلیسای سنت‌پال این شهر و محل تحصن معترضان انگلیسی علیه نظام سرمایه‌داری است، به معترضان 2روز فرصت داده تا این محل را ترک کنند و گرنه با شکایت حقوقی روبه‌رو خواهند شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور انگلیس دیروز از درخواست این شرکت علیه معترضان دفاع کرد. این ضرب‌الاجل بعد از استعفای رئیس کلیسای سنت‌پال صورت گرفت. در روزهای گذشته 2تن دیگر از مقامات این کلیسا در واکنش به اتفاقات اخیر مقابل این کلیسا استعفا کرده ‌بودند. دیروز هم رئیس کلیسا استعفا کرد. مقامات کلیسا در 3هفته گذشته بارها از معترضان خواسته‌بودند محل را ترک کنند تا امکان عبور و مرور بازدیدکنندگان از این کلیسا فراهم شود. مقامات کلیسا اعلام کردند که وقتی رئیس کلیسا نتوانسته برای حل این موضوع کاری انجام دهد ترجیح داده که از مقامش کناره بگیرد. مقامات این کلیسا در بیانیه خود گفته‌اند تصمیمی که عده‌ای از انسان‌های خوب با نیت خوب اتخاذ کرده‌اند پیامدهای نامناسبی داشته‌است. در شهرهای آمریکا نیز معترضان همچنان به تحصن خود ادامه می‌دهند.

یونان همه‌پرسی برگزار می‌کند

نخست‌وزیر یونان دیروز اعلام کرد که درباره شرایط اتحادیه اروپا برای پرداخت وام به یونان از مردم این کشور نظر می‌خواهد و این طرح را به همه‌پرسی می‌گذارد. این تصمیم نخست‌وزیر یونان دیروز با اعتراض شدید مقامات اتحادیه اروپا روبه‌رو شد. اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر پرداخت وام به یونان برای نجات این کشور از ورشکستگی توافق کرد؛ به شرط آنکه یونان شرایط این اتحادیه را بپذیرد. حالا پذیرفتن این شرایط به رأی مردم یونان واگذار شده‌است. 

کد خبر 150128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز