همشهری‌آنلاین: نشست تخصصی کاربرد انرژی‌های نو در مدیریت شهری برای مقابله با تغییرات آب و هوا روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه با حضور معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شهردار قزوین، رپیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و برخی از مدیران ومسئولان مربوطه برگزارشد.

نشست بررسی ارتباط شهرها با تغییرات اقلیمی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مهندس سید محمد مجابی، معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این همایش با اشاره به اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به دنبال کاربست پژوهش در حوزه مدیریت شهری است، گفت: با مسئله یابی کار را شروع می‌کنیم ، پروژه را تعریف و با افرادی که درگیر مسئله هستند، پروژه را به کاربست می‌رسانیم و سپس نشر دانش می‌کنیم.

وی با بیان به اینکه در این حوزه اقدامات زیادی صورت گرفته است که یکی از آنها برگزای نشست‌های تخصصی است، اظهار داشت: ما در هرماه چند نشست تخصصی برگزار می کنیم که مسائل تخصصی مطرح می شود و سپس نتایج آن نشست را عینا در سایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می‌کنیم.

مجابی ضمن قدردانی از شهردار و شورای شهر قزوین برای توجه دقیق نسبت به مسائل روز اظهار داشت: بحث اسکان بشر اکنون در هیچ جای کشور مطرح نیست اما در قزوین دقیقا بر اساس شعاری که سازمان ملل مطرح کرده یعنی تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار گرفته است.

نشست بررسی ارتباط شهرها با تغییرات اقلیمی

مجابی به عوارض تغییرات اقلیمی تاکید کرده و گفت: آب شدن یخ‌ها، خشک شدن دریاچه‌ها، حرکت توده‌های گردو غبار از نتایج تغییرات اقلیمی است که بحران‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

 تغییرات آب و هوایی، سلامت بشر را تهدید می‌کندmore

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: البته بحثی که در جهان مطرح است تنها مربوط به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین نیست بلکه بحث عدالت بین انسان‌ها نیز مورد توجه است.

more  تغییرات اقلیمی و خطر گرسنگی 

مجابی ادامه داد: در بیانیه سازمان ملل نیز یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه یک چهارم میلیارد نفر در دنیا هستند که هیچ دسترسی به برق ندارند و 2 میلیارد نفر دسترسی متناوب؛ و این آمار نشان می‌دهد در حالی که ما از یک طرف کره زمین را داغ می‌کنیم و از بین می‌بریم، از طرف دیگر عدالتی وجود ندارد و مردم در خیلی از نقاط دنیا نمی‌توانند شرایط مناسبی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما در شهرداری تهران با دستور شهردار اقدامات بسیار جدی را در این زمینه انجام دادیم و همکاری شورای اسلامی شهر تهران در این راستا بسیار حائز اهمیت بوده است.

به گفته مجابی در تهران 20 درصد از پارک‌ها موظف به استفاده از انرژی خورشیدی هستند و باید برای ایستگاه‌های اتوبوس و بیلبوردها از این انرژی استفاده کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی توالت که قرار است اولین همایش آن در ایران در آبان ماه در قزوین برگزار شود نیز اشاره کردو گفت: این مسئله یکی از موضوعات جدی در کشور ما است و کارشناسان جهانگردی معتقدند که یکی از بحران های بسیار جدی است که باید هرچه سریعتر به آن پرداخته شود.

more  روز جهانی توالت موضوع خنده‌داری نیست 

در ادامه این نشست حیدرزاده ،رپیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری را در راستای استفاده از انرژی‌های نو بیان کرد.

more وضعیت ایران در استفاده از انرژی‌های نو

همچنین جان پل‌بوگان، نماینده دفتر اسکان بشر سازمان ملل، بیاینه سازمان ملل را به مناسبت روز اسکان بشر قرائت کرد.

کد خبر 150109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز