گروه حوادث: شکست در عشق انگیزه‌ای بود تا پسر جوان با اجیر کردن 3‌ آدم‌ربای شمشیرکش، دست به انتقام‌جویی بزند.

متهمان

5‌مردادماه امسال، مرد جوانی هنگام عبور از خیابان قزوین دید که 3جوان با تهدید چاقو و شمشیر قصد دارند پسری را که لباس‌هایش خون‌آلود است، سوار خودروی پراید کنند. این مرد بلافاصله با پلیس 110تماس گرفت و شماره پلاک خودروی پراید را به ماموران اعلام کرد.با تماس این شهروند، ماموران وارد عمل شدند و با اجرای طرح مهار و گشت در محدوده میدان قزوین، بعد از یک‌ساعت خودروی پراید را شناسایی کردند.

آنها به راننده دستور ایست دادند و بعد از توقف خودرو، 3سرنشین آن را دستگیر کردند. آنها بعد از بررسی داخل خودرو، جوان مجروح را که داخل صندوق عقب زندانی بود پیدا کردند و متوجه شدند که او از ناحیه سر، سینه، کمر و پا دچار جراحت شدید شده است. با انتقال جوان مجروح به بیمارستان، متهمان دستگیر شدند و چندین قبضه شمشیر و قمه از داخل خودروی آنها کشف شد. آنها به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به ربودن پسر جوان اعتراف کردند.

وقتی متهمان با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی در اختیار اداره یازدهم آگاهی قرار گرفتند در تحقیقات انجام شده گفتند که از سوی جوانی به نام فریدون برای اجرای نقشه آدم‌ربایی و ضرب‌و‌شتم مرد جوان اجیر شده بودند.یکی از متهمان در توضیح ماجرا گفت: فریدون مدتی پیش به دختری به نام پرستو در محله‌شان علاقه‌مند شده بود و قصد داشت با او ازدواج کند. او می‌خواست از این دختر خواستگاری کند اما یک روز شنید که یکی از پسرهای محل به نام حمید به پرستو علاقه‌مند شده و آن دختر به جای اینکه به او جواب مثبت دهد، به حمید قول ازدواج داده است.

وی افزود: فریدون که از این ماجرا خیلی ناراحت شده بود از ما خواست که حمید را به جایی خلوت بکشانیم و با ضرب‌و‌شتم، او را تهدید کنیم که دست از سر پرستو بردارد. ما هم پذیرفتیم و روز حادثه با فریدون و 2نفر از دوستان دیگر سوار خودرویمان شدیم و حمید را تا میدان قزوین تعقیب کردیم. بعد از آن فریدون از ماشین پیاده شد و ما 3نفر به سمت حمید حمله‌ور شدیم و با قمه چند ضربه به او زدیم و با تهدید شمشیر او را سوار خودرو کردیم. می‌خواستیم او را تهدید کنیم تا از ازدواج با پرستو منصرف شود اما پلیس ما را دستگیر کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، گفت: پس از اعترافات متهمان، کارآگاهان اداره یازدهم ضمن شناسایی محل سکونت فریدون، آنجا را تحت کنترل نامحسوس خود قرار داده و سرانجام پس از چند روز مراقبت‌های شبانه روزی، این متهم را در ساعت 2بامداد روز گذشته در‌حالی‌که قصد ورود به خانه‌‌اش را داشت دستگیر کردند. سرهنگ محمدیان تصریح کرد: متهم در همان تحقیقات نخست به اجیر کردن 3آدم‌ربا اعتراف کرد و مدعی شد که به خاطر شکست در عشق این نقشه را کشیده بود. او بعد از اعتراف به جرم خود همراه دیگر همدستانش با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 150098
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز