گروه حوادث: زوج جوان به تصور اینکه زن آرایشگر ثروت زیادی دارد، دختربچه 6 ساله او را ربودند، اما وقتی پلیس را در یک قدمی خود دیدند، با رها‌کردن گروگانشان، پا به فرار گذاشتند.

چند روز پیش، زنی جوانی وحشت‌زده با پلیس مشهد تماس گرفت و ماموران را در جریان ربوده شدن دختربچه 6 ساله‌اش قرار داد. به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران راهی محل حادثه که آرایشگاهی در یکی از خیابان‌های شمال شهر مشهد بود، شدند. زن جوان در تشریح ماجرا گفت: منزلم در نزدیکی آرایشگاهم است و امروز صبح که سر کار آمدم، دخترم هم با من به آرایشگاه آمد اما حدود ساعت 12 ظهر از او خواستم برای خوردن ناهار به خانه برگردد.

وقتی او از در آرایشگاه خارج شد، ناگهان صدای جیغی شنیدم و نگران به خیابان دویدم. همان لحظه زنی را دیدم که دخترم را در بغل گرفت و سوار یک خودروی پژو شد. من آن زن را می‌شناختم. او یکی از مشتریانم بود که چندبار به آرایشگاهم آمده بود. با دیدن این صحنه شروع به داد و فریاد کردم اما آن زن و مرد جوان که ظاهرا همسرش بود، با ربودن دخترم، پا به فرار گذاشتند.

بعد از اظهارات این زن، تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان شروع شد. چند ساعت از ماجرای گروگانگیری گذشته بود که یکی از آدم ربایان با مادر دختربچه تماس گرفت و درخواست میلیونی خود را اعلام کرد. او از مادر گروگانش خواست تا برای آزادی فرزندش 200میلیون تومان پرداخت کند و او را تهدید کرد که اگر به خواسته‌اش تن ندهد، گروگان خردسال را خواهد کشت.

قرار ملاقات

ماموران پلیس که همه چیز را تحت کنترل داشتند با دادن آموزش‌های لازم به خانواده دختر ربوده شده، از آنها خواستند تا با آدم ربایان وارد معامله شده و برای پرداخت پول با آنها قرار بگذارند. در تماس بعدی متهمان، یکی از خیابان‌های خلوت شهر مشهد به‌عنوان محل انجام معامله تعیین شد و زن آرایشگر درحالی‌که کیفی در دست داشت به آن محل رفت.

فرار از محاصره

آن روز ماموران پلیس به‌صورت نامحسوس محل قرار را زیرنظر گرفتند. وقتی زن آرایشگر در آنجا حاضر شد، ماموران خودروی پژویی را در آن حوالی دیدند که متعلق به آدم ربایان بود. اما پیش از اینکه عملیات دستگیری شروع شود، آدم‌ربایان متوجه حضور پلیس در محل شدند و پا به فرار گذاشتند. در همین هنگام یکی از ماموران شجاع پلیس برای دستگیری آنها وارد عمل شد اما متهمان او را زیر گرفتند و به فرار ادامه دادند.

در جریان این حادثه مامور شجاع پلیس مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و آدم ربایان نیز توانستند از محاصره پلیس فرار کنند. قاضی امام وردی، بازپرس شعبه 804 مجتمع قضایی شهیدقدوسی مشهد که رسیدگی به پرونده را بر عهده دارد، گفت:

بعد از فرار آدم ربایان، تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه یافت اما این زوج که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند، همان روز دختربچه ربوده شده را سوار تاکسی کرده و به خانه‌اش بازگرداندند.

به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که عامل اصلی آدم‌ربایی، زن جوانی است که مدتی مشتری آرایشگاه زنانه بوده و به تصور اینکه صاحب آرایشگاه ثروت زیادی دارد، نقشه ربودن فرزند او را طراحی و با همدستی شوهرش آن را اجرا کرده است. قاضی امام وردی تصریح کرد: به‌رغم آزادی گروگان خردسال از دست آدم‌ربایان، تحقیقات پلیس برای دستگیری زوج آدم‌ربا ادامه دارد.

کد خبر 147728
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز