گروه اجتماعی: معاون آموزش و پرورش عمومی از تغییر ملاک نمره انضباط از صفر تا 20 خبر داد و گفت: گزینه‌های عالی، خوب، نیاز به تلاش و راهنمایی بیشتر ، جایگزین نمره شده و به این ترتیب دیگر روحیه دانش‌آموزان با گرفتن نمره‌ای مثل -5- آسیب نمی‌بیند.

حسین احمدی ، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از این پس والدین در بعضی نمرات دانش‌آموزان تا یک نمره در ارزشیابی مستمر دخالت خواهند داشت. 

وی با اعلام شناسایی و جذب 25 هزار کودک 6 تا 10 ساله دختر دارای محرومیت زیاد تحصیلی افزود: این دانش‌آموزان محروم به دلایل مختلف فرهنگی، ‌اقتصادی، نبود معلم زن و ... از تحصیل محروم مانده بودند که پس از شناسایی از خانواده‌ها جدا و در مدارس جذب شدند.  به گفته وی یک تا دو درصد جمعیت در سن تحصیل، زیر پوشش برنامه‌های آموزش و پرورش نیستند.

احمدی تصریح کرد: برای دور نبودن دانش آموزان از تحصیل تمام توان خود را به کار بسته‌ایم و از همین رو 900 مرکز شبانه روزی به اضافه برنامه‌های روستا مرکز - در کلاس‌های 8 نفره - نیز تشکیل شده‌اند. وی تاکید کرد: خواهان توجه خاص  به آموزش معلمان دوره ابتدایی هستیم.

معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که مشکلات تحصیلی، سازشی، خانوادگی و یادگیری دانش‌آموزان باید در دوره عمومی حل شده و به سنین بالاتر کشیده نشود تاکید کرد: تاکنون برای این دوره تحصیلی مشاور نداشته‌ایم و قصد داریم برای این دوره مشاوران خاص جذب کنیم.

وی در این باره به حضور 300 هزار معلم اول ابتدایی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد این افراد به طور جداگانه و خاص آموزش مشاوره‌ای می‌بینند.

احمدی یادآور شد: برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره عمومی (راهنمایی و دبستان) در دو نوبت بهمن و خرداد برگزار می‌شود و این آیین‌نامه ارزشیابی در دست اصلاح قرار دارد.

وی با اشاره به این که نرخ جذب دانش‌آموزان 6 ساله از 97 درصد سال -82-81 هم اکنون به 6/98 درصد رسیده است گفت: متأسفانه به علت پراکندگی، بزرگی و برخی مسایل فرهنگی کشور نتوانسته‌ایم نرخ پوشش خود را به 100 درصد برسانیم.

وی در پاسخ به «ارائه آمار ترک تحصیل‌کرده‌های آموزش و پرورش» با بیان این که ریاست مرکز آمار کشور قول داده است تا اردیبهشت سال آینده کلیه نتایج آماری، افراد لازم‌التعلیم، دانش‌آموزان تحت پوشش، سواد، درس خوانده‌های خارج از مدرسه و ... را ارائه کند، تصریح کرد: در سال تحصیلی 84 ــ 85 ، 5/97 درصد دانش‌آموزان ابتدایی و 16/92 درصد راهنمایی‌ها قبول شده‌اند و این در حالی است که سال گذشته 3/97 درصد ابتدایی‌ها و 13/92 درصد راهنمایی‌ها قبول شده بودند.

به گفته احمدی مکاتبات و کارهای مقدماتی جذب مشاور در دوره ابتدایی آغاز شده و پیشنهاد راه‌اندازی رشته مشاوره ابتدایی و راهنمایی در مراکز تربیت معلم به کمیته هماهنگی ارائه شده است.

کد خبر 15006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز