شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: افت شدید هوا در بسیاری از مناطق کشور و فرارسیدن موج نخست سرما باعث افزایش 20 درصدی مصرف گاز شد و شرکت ملی گاز ایران از مردم خواست تا صرفه جویی را بیش از پیش جدی بگیرند.

گاز

به گزارش شانا، مشترکان گاز بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی کشور در سه روز پایانی هفته گذشته با میانگین 405 میلیون متر مکعب در روز، بیش از یک میلیارد و 200میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 20.6 درصدی مصرف گاز را نشان می‌دهد.

با وجود اعلام آمادگی شرکت ملی گاز و بخش‌های تابعه آن در ارائه خدمات رسانی مطلوب به مشترکان به‌نظر می‌رسد مردم نیز باید در مدیریت مصرف انرژی، مشارکت جدی تری داشته باشند تا بتوان از نخستین موج سرمای تقریبا سراسری کشور عبوری موفق داشت و با ادامه این روند زمستان بدون مشکلی را نیز سپری کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز از برطرف شدن مشکل شیر ورودی گاز شهرستان قزوین خبرداد و اعلام کرد: بعد از روز چهارشنبه هفته گذشته که هوا سرد شد، مصرف گاز در سراسر کشور حدود 20 میلیون متر مکعب افزایش یافت. اما در حال حاضر همه بخش‌های کشور گازشان وصل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 149767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز