احدعلوی: به‌خاطر کری‌های من بود که داربی را بردیم بله؛ قبول دارم نباید زیاد مصاحبه کنم دائما می‌خواهند استقلال را از من بدزدند

  • جامعه رسانه‌ای شما را به عنوان مدیری که علاقه زیادی به کری‌خواندن دارد می‌شناسند.

من در حقیقت دو چهره متفاوت دارم. وقتی بحث مدیریت کلان و ‌ یا مدیریت فرهنگی است خیلی متفاوت رفتار می‌کنم. خودم اعتقاد دارم فوتبال در تمام دنیا کری‌خوانی در ذاتش وجود دارد و ایران با اروپا در این زمینه فرقی ندارند.

  • ‌شما با همین کری‌خوانی سه داربی را برده‌اید؛ چگونه می‌توانید بازیکنان را تحریک کنید؟ کاری که کادر فنی شما کمتر بلد است؟

‌هیجان در فوتبال همیشگی است و با همین کری‌خوانی‌ها رقیب تحریک می‌شود که باعث شادابی فوتبال می‌شود. بعضی‌ها ریسک نمی‌کنند و اهل این هیجانات نیستند. من به بازیکنانم گفتم این‌ها ترسیده‌اند که می‌گویند 6تا می‌زنیم اما ما مطمئن باشید 2،3 تا می‌زنیم.

متاسفانه پرسپولیسی‌ها از کیسه خلیفه می‌بخشند. پدر‌بزرگ‌هایشان 6تا زده‌اند که آن هم فیلمش موجود نیست، اما این‌ها پزش را می‌دهند. به بازیکنان گفتم با این حرف‌ها می‌خواهند شما را تحقیر کنند و این حرف‌ها باعث شد در 3داربی‌ به خصوص داربی آخر مفصل به حسابشان‌ برسیم.

  • ‌با وجود شما در باشگاه استقلال به نظر می‌رسد دیگر لزومی به داشتن سخنگو و روابط عمومی نباشد؟

هزینه‌ها را کم کردیم برای همین مجبورم چند کار را با هم انجام دهم.(خنده) اما قبول دارم‌ نباید زیاد مصاحبه کنم.

  • ‌قبول دارید در دنیا هیچ مدیری به اندازه شما مصاحبه نمی‌کند؟

این انتقاد به شما مطبوعات وارد است نه من. چرا می‌گویید من زیاد مصاحبه می‌کنم. همین الان هم مطبوعات و خبرگزاری‌ها از دست من ناراحت هستند که چرا با آن‌ها مصاحبه نمی‌کنم. البته در کنار این مسائل تعداد زیاد مطبوعات هم بی‌تاثیر نیست. اگر روزی با یک رسانه مکتوب ورزشی حرف بز‌نم روز‌های هفته را کم ‌می‌آورم.

  • ‌اما خودتان این توقع را به‌وجود آورده‌اید؟

بله قبول دارم که نباید زیاد مصاحبه کنم اما چون مدیری رسانه‌ای هستم هر کس در مورد مطبوعات سوال دارد از من می‌پرسد. اصولا نباید در مورد سوالات فنی پاسخگو باشم اما وقتی سوال فنی می‌پرسند اگر جوب ندهم ناراحت می‌شوند و وقتی جواب می‌دهم می‌گویند در امور فنی دخالت می‌کند. من که صاحب‌اختیار نیستم که به روزنامه‌ها بگویم با من مصاحبه کنند؛ شما مطمئن باشید هیچ مدیری نمی‌گوید با من مصاحبه کنید.

  • ‌چرا مطبوعات از مدیران دیگر تیم‌ها توقع ‌ندارند؟

‌حکایت ما حکایت چوب دوسر طلاست. وقتی می‌بریم کسی با من مصاحبه نمی‌کند و من همیشه در حال عذرخواهی هستم چون فقط زمان شکست‌ مطبوعات سراغ من می‌آیند. پرسپولیس را بردیم همه حمله کردند به کاشانی. اگر به عملکرد کاشانی این همه انتقاد وارد بود حداقل یک نفر نباید از مدیریت من که طرف مقابل بودم تشکر می‌کرد. فکر می‌کنم مطبوعات در نوشتارشان تواز‌ن را رعایت نمی‌کنند.

  • ‌این حجم زیاد مصاحبه از سوی شما فکر نمی‌کنید برای استقلال حاشیه‌ساز باشد. هیات مدیره هم به پیروی از شما زیاد مصاحبه می‌کند؟

قبول دارم این مصاحبه‌های من می‌تواند به استقلال لطمه بزند اما در مجموع خیلی از مشکلات را با همین مصاحبه‌ها جمع کرده‌ام و خیلی جاها هم قربانی‌ همین مصاحبه‌ها شده‌ام تا تیم کمتر لطمه بخورد.

همه ناراحت هستند که چرا مصاحبه نمی‌کنم

  • مگر می‌شود با مصاحبه کردن مشکلات استقلال را حل کرد؟

بله می‌شود.‌ قبول دارید که امکانات ما و پرسپولیس با خیلی از تیم‌ها قابل قیاس نیست. گفتیم بعضی از تیم‌ها 17میلیارد خرج کرده‌اند و مسئولان آن باشگاه بدون آن‌که اسم‌شان را ببریم لب به اعتراف گشودند و گفتند 8میلیارد خرج کرده‌اند و بعد از گذشت زمان رئیس هیات‌مدیره همان باشگاه گفت 20میلیارد در دوره آقایان خرج شده است.

من نمی‌گویم چرا خرج می‌کنند بلکه معتقدم هزینه کردن در فوتبال یک نوع سرمایه‌گذاری است، اما چه می‌شود وقتی دولت می‌خواهد 6میلیارد به ما بودجه بدهد این همه سروصدا می‌شود؟ برای همین می‌گویم مصاحبه‌های ان تاثیرگذار بوده‌.

  • ‌ولی قبول دارید خودتان هم از مصاحبه کردن بدتان نمی‌آید؟

این سوال در جایی مصداق پیدا می‌کند که طرف تماس بگیرد و بگوید با من مصاحبه کنید. از من که ‌همه ناراحت هستند که چرا مصاحبه نمی‌کنم. خود شما اگر دعوت‌تان را قبول نمی‌کردم ناراحت نمی‌شدید تازه شما که این همه علیه من مطلب نوشته‌اید.

  • ‌اما در برخی از مصاحبه‌های شما ‌گفته بودید بدون مربی هم قهرمان می‌شویم یا چون مدیر‌عامل هستم حق دخالت دارم؛ این‌ها باعث حاشیه برای کادر فنی می‌شود.

مصاحبه‌ای که از قول من در آن نقل شده بود حق دخالت دارم مصاحبه من نبود و یک مصاحبه خلق‌الساعه بود که در مطبوعات از این دست مصاحبه‌ها کم نداریم. من باز هم می‌گویم به عنوان مدیر‌عامل حق دارم حرف بزنم اما نه راجع‌به مسائل فنی. ‌

  • ‌پس ماجرای آن مصاحبه که گفته بودید بدون مربی هم قهرمان می‌شوید هم حتما دروغ بوده؟

در‌ ابتدای فصل گفتم ما مدعی اصلی قهرمان هستیم و مظلومی چه قول بدهد و چه ندهد‌ انتظار همه‌ هواداران این است که ما قهرمان ‌شویم.

این حجم مصاحبه به استقلال ضربه می‌زند

  • ‌پس قبول نداریدکه هجم مصاحبه‌ها شما و هیات مدیره زیاد است؟

این را قبول دارم که مصاحبه‌ها خودم و همه عوامل از جمله هیات‌مدیره زیاد است. تلاش خواهیم کرد که این مصاحبه‌ها را به حداقل برسانیم ‌ و گرنه از این مصاحبه‌ها آسیب می‌بینیم.

  • ‌ولی شما زمانی هم که سمتی در استقلال نداشتید جواب آشتیانی را می‌دادید و البته در برهه‌ای هم ‌در برابر مصاحبه‌های آشتیانی سکوت کردید؛ دلیل خاصی داشت؟

اگر جواب شبهات و سوال‌های مدیر‌عامل سابق را نمی‌دادم برای همه سوالاتی مطرح می‌شد. ایشان مصاحبه کردند و گفتند یک میلیارد و دویست میلیون تومان دادگاه CAS ما را جریمه می‌کند به‌خاطر سوء‌مدیریت فتح‌ا...‌زاده، که من هم جوابش را دادم.

ولی بعد که آمدم گفتم در مورد مدیریت آشتیانی مصاحبه نمی‌کنم. آن زمان اگر جواب می‌دادم استقلال به خطر می‌افتاد. نخواستم با مصاحبه‌هایم استقلال را وارد حاشیه کنم. تهمت‌ها را قبول کردم به‌خاطر استقلال تا تیم در سکوت من قهرمان شود. من در عمل علاقه‌ام به استقلال را ثابت کردم.

اعتراف می‌کنم گزینه اول من‌ قلعه‌نویی است

  • ‌ثبات مدیریت استقلال به دلیل حضور شما بیشتر از مدیر‌عاملان پرسپولیس است، فکر می‌کنید دلیل خاصی دارد؟

تقریبا قابل قیاس نیست. رفتار هر مدیری آنقدر واضح است که مهر آن مدیر را در دل هواداران جا می‌کند.

  • ‌از این‌که چون سیاسی نیستند، در چرخه سیاست حذف شوید، ترس ندارید؟

من اتفاقا آدمی رشید و نترس هستم. چون اهل ریسک هستم و به مظلومی‌نمایی کاری ندارم زیاد از سیاست ترس ندارم. روزی که به استقلال آمدم فکر کردم تا آخر عمر مدیر‌عامل هستم و با جان و دل برای این باشگاه کار کردم.

استقلال را در بدترین شرایط تحویل گرفتم و مثل همیشه در بهترین شرایط تحویل می‌دهم و برای همین است که هواداران از من راضی هستند. مدیری در ایران وجود ندارد که هواداران اینقدر به او ابراز علاقه کنند.

  • ‌ابتدای فصل قبل خیلی‌ها معتقد بودند که شما به ناچار مظلومی را انتخاب کردید و برای همین است که زیاد از او مثل قلعه‌نویی حمایت نمی‌کنید؟

من از همان ابتدایی که آمدم دو گزینه داشتم؛ مظلومی و قلعه‌نویی. اعتراف می‌کنم اول هم به قلعه‌نویی گفتم به استقلال برگردد تا شرایط ناجور نشود. نمی‌خواستم استقلال هم مثل پرسپولیس با رفتن دایی و آمدن استیلی جو بدی در آن به‌وجود بیاید.

گزینه اول من قلعه‌نویی بود و بعد مظلومی. البته در همان مقطع خیلی از مربیان بزرگ گفتند با مبالغ پایین‌تر می‌آییم اما اعتقاد من مظلومی بود و خوشحالم از انتخابی که داشتم.

  • ‌اما مظلومی در مصاحبه با ما گفت شرط و شروط‌های شما را نپذیرفته ‌و با اما و اگر برای او حکم زدید؟

ما ‌همان ابتدا شرط گذاشتیم اگر سوم شد یک‌سال دیگر قرار‌دادش را تمدید کنیم و پرویز هم گفت شرط را بردارید اگر سوم نشویم‌ ‌ خودم می‌روم، اما دوم شدیم و ماند.

با جدایی مظلومی مخالفت نمی‌کنیم

  • ‌پس چرا در ابتدای فصل مراسم ناهار‌خوران با قلعه‌نویی راه انداختند؟

این جوی بود که یکی از روزنامه‌ها به راه انداخت و گرنه امیر هم از خانواده استقلال است. البته مظلومی هم به آن ناهار‌خوران دعوت بود. اگر قرار باشد با هیچ‌کس رابطه نداشته باشم تا مظلومی ناراحت نشود که باید در دفترم را روی همه ببندم و با همه قطع رابطه کنم. ما با پرویز قرار‌داد داشتیم و روی حرف‌مان هم ایستادیم.

  • ‌مظلومی گفته اگر شرایط به همین منوال باشد نیم‌فصل از استقلال جدا می‌شوم.

ما همیشه به دوستان گفته‌ایم که شرایط خوبی نداریم و اگر فکر می‌کنید در جای دیگر پول بهتری می‌گیرید بروید.‌ الان هم اعلام می‌کنم نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که شرایط برای فصل آینده خوب باشد. اول هر فصل شرایط را برای همه می‌گوییم تا تصمیم‌شان را بگیرند.

  • پس مشکلی برای استقلال به‌وجود نمی‌آید اگر مظلومی جدا شود؟

مظلومی اگر بخواهد از استقلال برود مخالفت نمی‌کنیم. ‌مشکلات مالی در کدام تیم وجود ندارد. بروند بررسی و مقایسه کنند و بعد تصمیم بگیرند. ما به زور کسی را نگه نمی‌داریم. البته با تمام این حرف‌ها باید بگویم استقلال یکی از تیم‌هایی است که در‌صدهایش را به موقع داده و از پرسپولیس هم در پرداخت‌ها جلوتر است.

  • ‌پس چرا همه معترض هستند؟

من در ابتدا هم گفتم مشکل داریم. ما حق بازیکنان و کادر فنی را نداده‌ایم با این‌که از بقیه تیم‌ها در پرداخت جلوتریم.

  • ولی این همه که بازیکنان شما ناراضی‌اند و مصاحبه می‌کنند پرسپولیسی‌ها اعتراضی نداشته‌اند؛ فکر نمی‌کنید دلیل آن به علاقه استقلالی‌ها به مصاحبه برگردد؟

‌ پرسپولیسی‌ها هم مصاحبه زیاد کرده‌اند. نصرتی، فشنگ‌چی و چند نفر دیگر اعتراض کرده‌اند اما همه روی ما زوم کرده‌اند چون در صدر جدول قرار داریم. سایر تیم‌ها هم از بی‌پولی می‌گویند اما روزنامه‌ها چاپ نمی‌کنند چون فقط استقلال تو چشم است.

دائما می‌خواهند استقلال را از من بدزدند

  • ‌مراقب هستید چشم نخورید؟

نگران هستم. خیلی به استقلال حمله می‌شود آن هم بی‌دلیل.

  • ‌چرا هر زمان شما با استقلال قهرمان می‌شوید فصل بعد برکنار می‌شوید؟

متاسفانه به‌خاطر کوته‌فکری دوستان است. رفتا آن‌ها در فوتبال‌ ‌مثل بچه‌هایی است که از دست هم خوراکی‌ می‌قاپند تا دیگری نخورد. هنوز در تصمیم‌گیری‌ها به بلوغ فکر نرسیده‌ایم و دائما دنبال این هستیم که یکدیگر را بزنیم که اگر من موفق نیستم پس تو هم موفق نباشی.

دائما می‌خواهند مدیریت استقلال را از دست من بدزدند. 5قهرمان با استقلال آورده‌ام، اگر 4تای آن شانسی بوده یکی را که به‌خاطر مدیریت به‌دست آورده‌ام. 7سال قهرمان‌ فوتسال بودیم؛ در جودو و تیراندازی هم قهرمان شدیم و نشان داده‌ایم باشگاه هستیم اما همه فوتبال را می‌بینند.

در هر زمان که مدیریت استقلال را برعهده داشته‌ام حداقل در 5رشته‌ فعالیت ورزشی داشته‌ایم اما چشم دیدن مرا ندارند. باز هم می‌گویم سه سال به ما کاری نداشته باشند و حمایت کنند قول قهرمانی آسیا را می‌دهم، اما مگر می‌گذارند.

  • ‌ناصر حجازی در آخرین مصاحبه‌ای که با ما داشت گفت کار کردن بدون هیات مدیره راحت‌تر است چون اعضای هیات مدیره به دنبال آوردن آدم‌های خودشان و کسب شهرت هستند.

اعتقاد من هم ، همان حرف‌های ناصر‌خان است. با شرایط موجود‌ ‌ آدم تنها کار کند راحت‌تر است. خودم احساس می‌کنم وقتی تنها هستم موفقیت‌های بیشتر به‌دست می‌آید. متاسفم که این حرف‌ها را می‌زنم اما وقتی 6 نفر هستید باید کارها راحت‌تر پیش برود نه این‌که من با این حال مریضم‌ دنبال ثبت شرکت‌ و هزار گرفتاری دیگر باشگاه باشم.

  • ‌به نظر می‌رسد از هیات‌مدیره ناراضی هستید؟

من کلی صحبت کردم و فکر می‌کنم هنوز زود است که بگویم با این هیات‌مدیره راحت هستم.

  • مصاحبه‌های من باعث استحکام استقلال می‌شود و مصاحبه‌های هیات مدیره عکس آن ‌به نظر می‌رسد با مصاحبه‌هایی که اعضای هیات مدیره می‌کنند دیگر نیازی به حاشیه‌سازی مطبوعات‌ ندارید؟

(خنده)اگر دوستان هر مشکلی پیش می‌آید به من بگویند و مصاحبه نکنند‌ کمتر مشکل به‌وجود می‌آید. کری‌خوانی بد نیست اما نه علیه خودمان.‌ کری‌های من در جهت استحکام و روحیه تیم‌ است و با حرف‌هایم ‌تنش‌زا نمی‌شوم. همین مصاحبه‌ها بعدا مشکل‌ساز می‌شود و به سختی می‌توان آن را جمع کرد.

  • ‌این‌که اعضای هیات مدیره با صبغه سیاسی تعیین شده‌اند می‌تواند به شما کمک کند؟

‌ بعضی‌ها‌ واقعا هدف‌شان کمک است. فکر می‌کنم دولت اگر افراد اقتصادی را وارد هیات مدیره‌های این دو تیم می‌کرد بهتر بود. دولت حق دارد بایت پولی که در این باشگاه خرج می‌کند اهدافش را هم به‌دست بیاورد. ولی به نظر من بهتر بود این اهداف با افراد اقتصادی دنبال می‌شد.

  • ‌ نگاه سیاسی به فوتبال ‌باعث دوری مردم از فوتبال نمی‌شود؟

بی‌تاثیر نیست،ولی دولت دنبال رای جمع کردن برای افراد نیست و مسائل دیگری چون رضایت مردم را هم در نظر دارد. ‌ ‌اجازه دهید زیاد وارد این بحث نشویم و چون فوتبالی هستیم زیاد دنبال سیاست نرویم بهتر است.

جباری ژنتیکی اینطوری حرف می‌زند

  • ‌یکی دیگر از حاشیه‌های استقلال مصاحبه‌های جباری و اتهام بدقولی به شما است.

جباری در برنامه‌90 مرا نمی‌گفت. او خطابش به معاون من بود و گرنه من به هیچ‌کس بدقولی نکردم. شما جز ولید کسی را در استقلال پیدا نمی‌کنید که بگوید من به او بدقولی کرده‌ام.

من واقعا از روی بازیکنانی چون شریفات، منتظری و شیرزاد خجالت می‌کشم. چرا که یک‌بار هم زنگ نزده‌اند که ما چک داریم.‌ بازیکنان استقلال خیلی صبور و نجیب هستند. چک‌هایشان برگشت خورده و هزار مشکل دارند اما یک‌بار نگفته‌اند من تقصیر دارم‌. من شرمنده شخصیت بالای بازیکنان استقلال شده‌ام.

  • ‌اما در کنار این بازیکنان‌، جباری را هم دارید که علنی مصاحبه می‌کند و برخوردی هم با او نمی‌شود. این رفتار مدیریت باشگاه استقلال با جباری دلیل خاصی دارد؟

ما با جباری برخورد کرده‌ایم اما دلیلی ندارد آن را علنی کنیم. من معتقدم جباری این حرف‌ها را از روی غرض نمی‌زند و به طور ژنتیکی اینگونه است.

  • ‌در این سال‌ها با کدام مدیر بهتر از همه کری‌خوانی داشتید؟

من در طول سال‌های مدیریتم در استقلال با امیر عابدینی زمانی که مدیر عامل پرسپولیس بود کری‌خوانی خوبی داشتم. او ظرفیت بالایی داشت و در جواب دادن‌ها حرمت را زیر پای نمی‌گذاشت.

  • ‌در یک برنامه تلویزیونی مایلی‌کهن عنوان کرد شما را وقتی از در بیرون می‌کنند از پنجره می‌آیید و به‌خاطر لابی‌های سیاسی در این جایگاه قرار گرفته‌اید؟

آن کسانی که این آقا می‌گوید سال‌هاست دیگر در استقلال حضور ندارند. افتخار هر کس کارنامه کاری‌اش است و با نگاهی به کارنامه من همه ‌متوجه می‌شوند که سیاسی بوده‌ام یا نه.

آقای کالموند مدیر ‌ بایر لورکوزن ‌ اصلا پایش به توپ نخورده کما این‌که خیلی از مربیان بزرگ دنیا هم در دوران بازیگری معروف نبودند عکس این موضوع هم مصداق دارد و بازیکنان بزرگی مثل پلاتینی نتوانستند مربیان مطرحی شوند.

ترجیح می‌دهم در مورد ایشان صحبت نکنم. ما شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه کرده‌ایم و باید بگویم شکایت من از این فرد شخصی نیست بلکه به‌خاطر زیر سوال بردن باشگاه استقلال است.

با مصاحبه‌های تنش‌زا شرایط را سخت می‌کنیم

  • ‌آوردن حسن روشن به عنوان رئیس کمیته فنی به نوعی ساکت کردن یکی از مخالفانتان نبود؟

روشن از اسطوره‌های باشگاه استقلال است و تنها برای کمک کردن به باشگاه از او خواستم به ما کمک کند و‌گرنه اگر می‌خواستم کوتاه بیایم که کارمان به شکایت کردن نمی‌رسید.‌

  • ‌اما ‌او در کمیته فنی باز هم برای استقلال دردسر‌ساز شده. البته به نظر می‌رسد در ماجرای مشاجره با رجبی شما طرف روشن را نگرفته‌اید؟

من قبلا هم گفته‌ام در هر جای دنیا احتمال لغزش وجود دارد. ‌‌ ‌ این که نمی‌شود با هر کس در هر مقامی که خطا داشت خودمان برخورد کنیم. باید بگذاریم اتهام اثبات شود و بعد برخورد کنیم.

  • ‌اما روشن ول‌کن ماجرا نیست؟

به روشن گفتم این‌که پیگیر ماجرا باشد خوب است اما بهتر است این کار را با صبوری صورت دهد. این‌که دائما مصاحبه می‌کند تکرار مکررات است و فایده‌‌ای جز ایجاد حاشیه برای باشگاه ندارد. ‌

  • ‌کلا به نظر می‌رسد کار از دست شما خارج شده و هر کس ساز خودش را کوک می‌کند.

(حرف‌هایی می‌زند که قابل چاپ نیست)الان داریم تقسیم کار می‌کنیم و قرار است کادر فنی را من کنترل کنم. معاونین و هیات مدیره را آقای رسول‌نژاد و تیم را هم آقای پورحیدری کنترل کنند تا با مصاحبه‌های تنش‌زا شرایط را سخت‌تر نکینم.

  • ‌اگر پورحیدری جای شما بود همه را ممنوع‌المصاحبه می‌کرد.

منصورخان هم برای این رفتارش دلیل دارد. به نظر من مصاحبه کردن با فال گوش ایستادن فرق دارد. این‌که حرف‌های خصوصی داخل رختکن را ضبط کنیم یا ‌دوربین را به شیشه رختکن بچسبانیم به تیم ضربه می‌زند. همین رفتارها باعث شده تا منصور‌خان چنین تصمیمی بگیرد.

هواداران پرسپولیس در سایت‌ها و تلویزیون از استقلال بیشتر هستند

  • ‌به نظر شما یکی از دلایل تغییر مداوم مدیران سرخابی ورزشی نبودن این مدیران نیست؟

به اعتقاد من یک مدیر لزوما نباید ورزشی باشد. رویانیان هم می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد به شرط آن‌که زمان داشته باشد و مورد حمایت قرار گیرد.

  • ‌شما در کارنامه‌تان قهرمانی‌های زیادی دارید اما چرا پرسپولیس با این نوسان مدیریتی هنوز طرفداران بیشتری نسبت به استقلال دارد. برنامه‌ای برای افزایش هواداران‌تان ندارید؟

در جمع خبری همیشه می‌بینید که تعداد هواداران پرسپولیس و استقلال 60 به 40 نیست. در لیگ هواداران استقلال بیشتر هستند و هواداران پرسپولیس تنها در سایت‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بیشتر هستند.

  • ‌یعنی قبول ندارید پرسپولیس هوادار 20میلیونی دارد؟

ما هم هوادار 30میلیونی داریم‌. در داربی‌ فصل پیش حضور استقلالی‌ها پررنگ‌تر بود و در همین داربی گذشته هم طرفداران دو تیم برابر بودند. در عمل باید دید که کدام تیم بیشتر هوادار دارد.

  • ‌واقعا قبول ندارید هواداران پرسپولیس بیشتر هستند؟

اتفاقات دو سال اخیر باعث شده هواداران ما افزایش یابند و ما به شدت داریم فاصله‌مان را با هواداران پرسپولیس کم می‌کنیم. ما در ورزشگاها ثابت می‌کنیم بیشتر هستیم.

  • ‌بگذریم حالا ‌ چرا اینقدر روی مدرک دکترای خود حساس هستید؟

من از دانشگاه «بدفورد»لندن که تحت نظارت یونسکو است به صورت غیر‌حضوری دکترای روزنامه‌نگاری دارم. در حال حاضر هم در دانشگاه آکادمی ملی آذربایجان در رشته اقتصاد بین‌الملل باید دفاعیه خود را انجام دهم تا دکترای این رشته را هم کسب کنم.

متاسفانه رسانه‌ها به‌جای آن‌که از من 52‌ساله الگو‌سازی کنند تا جوانان بروند دنبال تحصیل، مدام ‌به دروغ حاشیه‌سازی می‌کنند. مدرک دکترای اقتصادم را بگیرم در همان برنامه تلویزیونی حاضر می‌شوم و جواب تهمت‌هایشان را با مدرک می‌دهم. عده‌ای نمی‌خواهند من در استقلال باشم.

  • از الان باید منتظر ماند و دید در پایان فصل در صورت کسب قهرمانی شما از سمت مدیر‌عاملی استقلال برکنار می‌شوید یا نه؟

شاید به‌خاطر این است که چشم دیدن مرا ندارند. خیلی‌ها فکر نمی‌کردند یک جوان ساده شهرستانی با پشتکار و جسارت به این مرحله رسیده و در کارش موفق شود. نمی‌دانم چرا می‌خواهیم افراد موفق را بدون دلیل پایین بکشیم تا خودمان فقط باشیم.

  • ‌در پایان می‌شود درباره قلعه‌نویی، پرسپولیس، واعظ آشتیانی و مایلی‌کهن کری‌بخوانید؟

پرسپولیس که کری‌ ندارد، ما بازی برگشت را هم می‌بریم. چون می‌گویید کری بخوان گفتم‌ و‌گرنه‌ پرسپولیس رفیق‌ و رقیب بزرگ ماست.

به قلعه‌نویی هم می‌گویم ریکاوری کرده‌ایم و در‌ تبریز تراکتور را می‌بریم البته اگر امیر‌خان تا آن زمان در تراکتور باشد!(خنده)

راجع‌به واعظ هم باید بگویم برای همکار کری خواندنم نمی‌آید.‌

در مورد فرد آخر هم سکوت بهترین کری است.

مروری بر کری‌خوانی‌های مدیر عامل استقلال

تفاوت را احساس کن!

وقتی تعداد مصاحبه های روزانه‌ یک مدیر از تعداد وعده‌های غذایی بیشتر می‌شود (!) طبیعی است که آن مدیر درگیری‌های لفظی و کری‌خوانی‌های فراوانی را تجربه کند‌. مدیر‌عامل فعلی باشگاه استقلال تنها به مصاحبه با روزنامه‌ خودش اکتفا نمی‌کند و به نظر می‌رسد اگر هر روز چند تیتر جنجالی به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ندهد به آرامش نمی‌رسد‌! تاکتیک فتح‌ا...زاده ایجاد آرامش پس از توفان است‌. او استاد بلامنازع خاتمه دادن به دعواها با یک دسته گل و یک جعبه شیرینی است! فتح‌ا...زاده از هیچ‌کس شکایت نمی‌کند حتی اگر طرف او حسن روشن باشد با آن توهین‌های بی‌پرده‌.

بمب‌های حاجی‌!

مدیر‌عامل استقلال کری‌خوانی‌اش را پیش از شروع فصل و در فصل نقل‌و‌انتقالات آغاز می‌کند‌. او خریدهای گران‌قیمتش را با واژه‌ «بمب» معرفی می‌کند‌. فتح‌ا...زاده در فصل نقل‌و‌انتقالات کری‌خوانی عملی هم دارد‌! او در هر فصل با تعدادی از بازیکنانی که با رقبای استقلال قرارداد داخلی بسته‌اند قرارداد امضا می‌کند‌!

با تیم من تفاوت را احساس کنید‌!

یکی دیگر از کری‌های فتح‌ا...زاده به جمله‌ای برمی‌گردد که او اول همین فصل برای جذب فرشید طالبی به او گفت:« به استقلال بیا و تفاوت را احساس کن‌!» با توجه به شرایط پرداخت قراردادهای بازیکنان استقلال در این فصل به نظر نمی‌رسد این تیم از این لحاظ تفاوت چندانی با ذوب‌آهن داشته باشد‌!

اول ریکاوری بعد کری‌...!

پس از باخت این فصل استقلال به تراکتور‌سازی فتح‌ا...زاده در راهروی منتهی به سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی و در شرایطی که طبق عادت (!) مشغول مصاحبه بود با قلعه‌نویی روبه‌رو شد و بلافاصله مشغول کری‌خوانی برای او شد‌ «امیر‌خان تبریز می‌بریمت اون‌جا استقلال برنده می‌شه . شک نکن !» امیر هم بلافاصله جواب او را با لحنی تمسخرآمیز داد «حاجی اول بذار ریکاوری بشی بعد کری بخون!»

تو تو تو !

یکی از تندترین مجادلات تاریخ صدا‌و‌سیما در برنامه‌ ورزش و مردم بین فتح‌ا...زاده و مایلی‌کهن رخ داد‌. این 2نفر در چند روز قبل از آن برنامه در روزنامه‌های حسابی برای هم کری خوانده بودند و در آن برنامه‌ها حرف‌های تندی علیه یکدیگر زدند که عجیب‌ترین این حرف‌ها «تو» های ممتد و بلندی بود که فتح‌‌ ا...زاده علیه توهین‌های مستقیم مایلی‌کهن به کار برد. این دعوای فتح‌‌ا...زاده به نظر می‌رسد از جنس دعواهای همیشگی‌اش نیست و به این زودی‌ها به آشتی ختم نمی‌شود‌!

روزنامه ‌ کری‌خوان

روزنامه‌ استقلال جوان که متعلق به فتح‌ا...‌زاده است کری‌خوان‌ترین روزنامه‌ ورزشی ایران محسوب می‌شود .آن‌ها پیش از داربی 71 حسابی از خجالت روزنامه‌ ارگان باشگاه پرسپولیس که آن‌ها را بادکنک کهکشانی ترکیده (!) معرفی کرده بود درآمدند و ابتدا «آب که سربالا برود قعرنشین هم کری می‌خواند» و بعد «جمعه، روز ضعیف‌کشی» را در فاصله‌ چند روز تا داربی تیتر اول خود کردند‌!

روشن...خاموش ...روشن

سیزن جدید سریال دنباله‌دار دعواها و کری‌خوانی‌های رسانه‌ای روشن و فتح‌ا...زاده این روزها دوباره در رسانه‌ها عرضه شده است‌. در ابتدای فصل حسن روشن مدرک دکترای مدیرعامل استقلال را زیر سوال برد و حتی با لحنی کنایه‌آمیز گفت‌: «فتح‌ا...زاده حتی نمی‌تواند اسمش را به زبان انگلیسی بنویسد‌!» کمی بعد حسن روشن در استقلال صاحب پست شد و صد البته نه به خاطر آن پست که به خاطر کشف و شهودی که برای او رخ داده بود تمام حرف‌هایش در مورد فتح‌ا...زاده را پس گرفت‌! کمی بعد اما شایعات پیرامون رضا رجبی و آکادمی استقلال، روشن را د باره به مصاحبه علیه باشگاه و فتح‌ا...زاده واداشت که این بار با پاسخ خاصی از سوی فتح‌ا...زاده مواجه نشد.

سینه‌اش پر از چرک بود. دکتر برایش استراحت مطلق تجویز کرده و او هم برای آن‌که حرف دکتر را گوش دهد یک لحظه ننشست! گویا هنوز سرپرست موقت است و یک‌تنه باید بار آبی‌ها را به دوش بکشد؛ آقای کری فوتبال ایران با همان زیر‌انداز مخصوص به تماشاگر آمد و پس از کلی انتقاد از طنز نیش‌دارمان پای سئوالات ما نشست و برخلاف معمول خیلی از حرف‌ها را گفت تا ما نگوییم! فتح‌ا...زاده، مدیر‌عامل رسانه‌ای استقلال از هر دری صحبت کرد، جز درهای بسته‌.

او حتی تلویحا از‌ عدم حمایت هیات‌مدیره استقلال انتقاد کرد و راه خروج را به مظلومی‌ هم نشان داد. صحبت‌های فتح‌ا..زاده با این‌که خود او نمی‌خواست حاشیه‌ساز شود اما بدون تردید می‌تواند استقلال را وارد بحرانی جدید کند.‌

همشهری تماشاگر

کد خبر 149504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز