گروه ادب و هنر- احمد افشار: مجید مجیدی کارگردان سینما در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی رویش در مشهد گفت: جشنواره رویش، رویش جدیدی در سینمای ایران است که می‌تواند سینمای ایران را به سوی تعالی حرکت دهد.

جشنواره فیلم رویش

 آیین پایانی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش دوشنبه شب با تقدیر از سیدرضا میرکریمی به‌عنوان یکی از فیلمسازان حوزه دینی و معرفی نفرات و آثار برتر در سالن همایش‌های صدا و سیمای مشهد پایان یافت.مجیدی درخصوص رضا میرکریمی که از وی در این مراسم تجلیل شد، اظهار داشت: صحبت کردن راجع به میرکریمی سخت است، چون وی همانند آب، زلال و جاری است و هنرش نیز این است که در کویر آب پیدا می‌کند. وی اضافه کرد: افتخار می‌کنم در سینمایی هستم که در آن میرکریمی کار می‌کند؛ فیلمسازی که تعهدش زبانزد است.

مجیدی درباره فیلم «یه حبه قند» نیز خاطرنشان کرد: این فیلم امروز در سینمای ما مهجور واقع شده و سینمای ایران به همین دلیل شانس خود را از دست می‌دهد؛ فیلمی که به لحاظ تکنیکی و محتوایی یک فیلم اصیل ایرانی است. وی افزود: 3یا 4 روز دیگر ساخت فیلم سینمایی «محمد(ص)» را آغاز می‌کنم، برای همین به مشهد مقدس آمده‌ام تا از امام‌رضا(ع) اجازه بگیرم.

رضا میرکریمی هم در این مراسم گفت: تشکر می‌کنم از دوست عزیز و بزرگی که از وقتی نخستین خاطره زندگی‌ام شکل گرفت با من بود و هر روز هدیه‌هایی به نشانی من فرستاد که در کادر «نام فرستنده آن» چیزی نوشته نشده بود. بهترین هدیه‌ها دوستان خوب بودند و به خاطر نفس دوست‌داشتن دوستشان داشتم. شوکه شدم وقتی دیدم که مجید کارش را رها کرده و آمده و مهران عزیز که مادرش فوت شده، الان اینجا حضور دارد.

مجتبی راعی نیز بعد از سخنان میرکریمی به‌عنوان نماینده هیأت داوران گفت: نشست‌های تخصصی جشنواره هفتم رویش به روشن شدن نگاه فیلمساز نسبت به سینمای دینی کمک زیادی کرد. اگر این نشست‌ها ادامه پیدا کند و به شکل آکادمی درآید، کسانی که از سایر کشورها نظریات خود را در این زمینه بیان می‌کنند در کنار صاحب‌نظران ایرانی به روشن شدن مبحث کمک می‌کنند. آنگاه جوانان با دنبال کردن آن مباحث دیدگاه خود را پیدا می‌کنند و به موضوعات دور و بر با نگاه دینی روشن می‌نگرند و بعد هم فیلم‌های دینی خوبی خواهیم داشت.

ابتدای این مراسم محسن مؤمنی‌شریف،‌ رئیس حوزه هنری، با اشاره به اینکه این جشنواره برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های هنرمندان در عرصه تولید فیلم کوتاه دینی است، تصریح کرد:‌ جشنواره فیلم رویش برای هنرمندان جوان این فرصت را فراهم می‌کند تا ذوق و سلیقه‌شان را صرف هنرنمایی و تولید فیلم‌هایی در جهت اشاعه ارزش‌های اسلامی کنند. وی افزود: حضور بخشی با موضوع بیداری اسلامی از نقاط برجسته و مهم هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش است. رئیس حوزه هنری همچنین در مورد پیشنهادی که در جریان برگزاری جشنواره مطرح شد، گفت: امسال هرچند بخش بیداری اسلامی بین‌المللی بود ولی من از دبیر جشنواره و سیاستگذاران می‌خواهم توصیه برخی دوستان را بررسی کنند و اگر مناسب بود جشنواره هشتم بین‌المللی باشد. سهیل جهان‌بیگلری، دبیر این دوره از جشنواره فیلم رویش با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره در شش دوره گذشته گفت: با احترام و ارادت به همکاران بزرگواری که شش دوره قبلی جشنواره را به سامان رساندند، می‌توان اشاره کرد که طبعا در هر کار بزرگی با توجه به وسعت کار، فراز و نشیب‌های بسیاری وجود دارد که کاستی‌های آن در کنار نقاط قابل‌تامل و توجه آن، اجتناب‌ناپذیر است.

در پایان، از آثار برتر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد. در بخش بیداری اسلامی از فیلم‌های «سومالی سمی» (به کارگردانی پاول موریرا از فرانسه)، «گردان عالیه» (به کارگردانی راشد رادوان از اسپانیا) و«18روز در مصر» (به کارگردانی رمضان صلاح احمد و احمد صلاح سونی از مصر) تجلیل شد.در بخش پویانمایی از فیلم‌های «روزنه»، «مرمت»، «ماسوله» و« نبرد خیلج فارس» به‌ترتیب به کارگردانی امیر مهران، محمد حدادی‌پور، بهرام عظیمی و فرهاد عظیما تقدیر شد. همچنین در بخش مستند و جهاد اقتصادی فیلم‌های «مش‌اسماعیل» و «روایت نحل» به کارگردانی مهدی رمضان‌پور و سیدمحمدرضا خردمندان مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 149489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز