همشهری آنلاین: سیدمحمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات در نامه‌ای جدید به یکی از مقامات ارشد کشور نسبت به فساد مالی اخیر نظام بانکی شفاف سازی کرد.

سیدمحمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات در نامه جدیدی به یکی از مقامات بلندپایه کشور در مورد سوء استفاده اخیر مالی توضیحاتی را ارائه کرد. جهرمی در گفتگو با مهر حاضر به ارائه توضیحات بیشتر نشده و تاکید کرده است با خبرنگاران مصاحبه نخواهد کرد.

گفته می شود وی در این نامه نسبت به ضعف‌ها و معایب سیستم بانکی کشور شفاف سازی کرده و مطرح کرده که به بانک مرکزی نسبت به این موضوع هشدار داده بوده است.  مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران عنوان کرد که پیش از این به بانک مرکزی و حراست بانک تذکراتی را داده که این تذکرات جدی گرفته نشده است.  

جهرمی عنوان کرده است که با با توجه به معایب نظام بانکی، بانک صادرات نمی توانست این فساد را کشف کند. همچنین LC ها در دفاتر بانک ثبت نمی‌شد.

سیدمحمد جهرمی پیش از این به دلیل مسائل مرتبط با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی نظام بانکی از مدیرعاملی بانک صادرات برکنار شده بود. 

 پیش ازاین جهرمی در نامه ای دیگر زوایای مختلف اختلاس اخیر را تشریح کرده بود. این در حالی است که در این جریان مدیرعامل بانک ملی ایران استعفا کرده و مدیرعامل بانک سامان نیز برکنار شد. 

پیگیری پرونده اختلاس بزرگ بانکی توسط کمیته ای 3 نفره متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بازرسی در حال انجام است.

کد خبر 149322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز