همشهری آنلاین: ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از فردا دوم آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین،افتتاحیه این دوسالانه ساعت 16 فردا دوشنبه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بهداد لاهوتی، دبیر اجرایی دوسالانه گفت: در این دوره دوسالانه از بین 622 اثری که به دبیر خانه رسید در مرحله اول 73 اثر انتخاب شد و پس از بررسی آثار در مرحله دوم 67 اثر برای ارائه در دوسالانه انتخاب شدند.

لاهوتی با تاکید بر کیفیت آثار گفت: در این دوسالانه تعداد آثار مورد نظر نبود و کیفیت آثار اولویت داشت به همین خاطر هیات انتخاب دوسالانه نیز با این نگاه تعیین شد و هیات انتخاب با نگاه سختگیرانه درباره کیفیت، آثار را مورد توجه و بررسی قرار‌داد و به همین خاطر به نسبت آثار ارسالی تعداد کمی اثر به دوسالانه راه یافت.

دبیر اجرایی ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران ادامه داد: این شیوه انتخاب انتقادهایی را نیز به دنبال داشت اما ضرورت است که آثار با کیفیت و در سطح بالا در دوسالانه نمایش داده شود و تغییراتی نیز در ترکیب داورانی که سال‌ها تکرار شده اند، ایجاد شود.

هیات انتخاب و داوری این دوره دوسالانه نیز از هنرمندان شناخته شده و مدرس دانشگاه هستند. هیات انتخاب در بررسی و ارزیابی آثار نگاه جدی د اشتند و بدون سلیقه‌های مشخصی آثار را انتخاب کردند.

لاهوتی ادامه داد: ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران با موضوع و تکنیک ‌آزاد برگزار می‌شود و عنوان" آسمان مال من است" به عنوان فضای ذهنی دوسالانه است.

به جهت اینکه دوسالانه بیش از چهار سال است که برگزار نشده موضوع و تکنیک آزاد برای دوسالانه انتخاب شد تا هنرمندان خلاقانه و آزادانه آثارشان را ارائه کنند.

دبیر اجرایی ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران افزود: حضور جوانان در این دوره دوسالانه پر رنگ است و آثار مفهومی که در این دوره ارائه شد بیشتر و با کیفیت‌تر بود، به همین جهت آثاری که به دوسالانه راه یافت، بیشتر آثار مفهومی است و این نشان می‌دهد که مجسمه‌سازی ما به سمت مجسمه‌سازی مفهومی رفته است.

لاهوتی با تاکید بر برگزاری منظم دوسالانه مجسمه‌سازی گفت: اگر دوسالانه به صورت حرفه‌ای و در زمان مقرر برگزار شود، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دبیر اجرایی ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه دوسالانه افزود: مدت زمان برگزاری دوسالانه نیز باید افزایش یابد و آثار می‌تواند غیر از یک فضای محدود، حتی در داخل شهر نیز ارائه شود.

در طول ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران شنبه هر هفته یک نشست تخصصی با حضور هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و در آخرین نشست داوران دوسالانه درباره نحوه و ملاک‌های داوری به سوالات پاسخ می‌دهند.

ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران و فرهنگسرای نیاوران 2 تا 30 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

کد خبر 149213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز