یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصطفی دره باغی متولد ۱۳۴۵ است.

او از هنرستان هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شد و سپس از دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران سر درآورد.

او لیسانس کارشناس رشته نقاشی است و بیش از 40 نمایشگاه گروهی در ایران، آمریکا، سوﺋﺪ، هند، بلژیک و امارات متحده عربی برگزار کرده است.

کسب جایزه ویژه استعداد جوان، نمایشگاه تجربی نقاشی و گرافیک 1992، جایزه نفر سوم از نمایشگاه بین‌المللی نقاشی گل و گیاه ایران 1992، جایزه نفر اول مسابقه منظره‌سازی 1995، تقدیر از نمایشگاه نقاشی در موزه ایندیاناپلیس، ایندیانا 1999، جایزه نفر اول پنجمین دوسالانه نقاشی ایران 2001 از جمله موفقیت‌های این نقاش محسوب می‌شوند.

به گفته خودش، به روش آکادمیک آموزش نقاشی اعتقاد زیادی دارد، هرچند نمی‌توان منکر روش‌های نوین آموزشی شد که خیلی از مسایل را از آخر به اول یاد می‌دهند.

او در هنرستان با تکنیک آشنا شد و در دانشگاه آن را کامل کرد. در این مکان، استادانی چون غلامحسین نامی، محمدرضا ایمانی و استاد بهاری، استادان وی بودند.

دره باغی می‌گوید:" در دانشگاه هنر بهترین استادان نقاشی را داشتیم. در آنجا در محضر نصرت الله مسلمیان، هانیبال الخاص، یعقوب امانپور و در کنار آنها آیدین آغداشلو مباحث عملی و ﺗﺌﻮری هنر را آموختم.

از سالهای اواخر دوره هنرستان کارهایم را در نمایشگاه‌های مختلف عرضه می‌کردم. این کار هم موافق داشت و هم مخالف.

مخالفانم می‌گفتند که باید کارت را موقعی به دیوار بزنی که حرفی برای گفتن داشته باشی و من فکر می‌کردم که این حرف را دارم. من نمایشگاه‌های انفرادی بسیاری را برگزار کرده‌ام که هرکدام حرف خاص خود را می‌زنند".

 

 

کد خبر 149209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز