گروه شهری: مدیرکل حریم شهر تهران با بیان اینکه شهرداری بیش از درآمدی که از حریم شهر به‌دست می‌آورد برای آن هزینه می‌کند، گفت:

براساس آمار ارائه‌شده از سوی اداره درآمد شهرداری، درآمد متوسط از حریم شهر در3 سال قبل کمتر از 30 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که شهرداری بیش از این میزان در حریم هزینه می‌کند.
سید صباح الدین متقی با انتقاد از اظهارات مطرح شده از سوی معاون عمرانی استاندار تهران درخصوص عدم‌شفاف‌سازی‌ شهرداری در مورد درآمدهای حاصل از حریم شهر، این اظهارات را تنها ادعایی خام دانست و گفت: همانطور که قبلا نیز گفته شد این اظهارات ادعایی بیش نیست اما متأسفانه با نزدیک شدن به انتخابات این ادعاها بیشتر مطرح می‌شود. وی افزود: در حالی این ادعاها مطرح می‌شود که براساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون ماده 100، استانداری و دولت، صدها میلیارد تومان جرایم ناشی از تخلفات ساخت و ساز خود را پرداخت نکرده‌اند و این در حالی است که قانون همه ارگان‌ها را موظف کرده است که جرایم تعیین شده از سوی این کمیسیون را پرداخت کنند.

مدیرکل حریم شهر تهران در ادامه گفت: هر سال کمتر از 10 میلیارد تومان درآمد ناشی از حریم است اما شهرداری بیش از این مقدار در حال هزینه است که بخشی از پروژه‌ها باید توسط استانداری هماهنگ و بخشی دیگر مستقیما توسط شهرداری انجام شود. متقی با تاکید بر کذب و نادرست بودن اظهارات معاون استاندار تهران، افزود: از قوه قضاییه این درخواست را داریم که درصورت عدم‌اثبات این ادعا که به‌نظر ما نوعی افترا و تهمت است، حق پیگیری حقوقی و قانونی را برای شهرداری لحاظ کند.

کد خبر 148970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز